اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة‌المصطفی ـ 2

توهین به پیامبر نشان‌دهنده ترس از اسلام است/ پیام اسلام خاموش شدنی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس جامعة‌المصطفی العالمیة گفت: اسلام پیام‌های حیات‌بخشی برای تمام بشریت دارد و دشمنان برای خفه کردن این پیام از درون اقداماتی چون توهین به پیامبر را انجام می‌دهند.

توهین به پیامبر نشان‌دهنده ترس از اسلام است/ پیام اسلام خاموش شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعة‌المصطفی العالمیة که ‌ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: مذاهب گوناگون باید هوشیار باشند که در دام اختلاف نیفتند.

وی با بیان اینکه حکومت‌های غربی رفتار خوبی از خود در زمینه توهین اخیر به پیامبر نشان ندادند افزود: صهیونیست‌ها سیاست اسلام‌هراسی را همواره دنبال کرده‌اند و پس از حوادث 11 سپتامبر انقلاب‌هراسی و ایران‌هراسی را نیز با شدت بیشتری از سر گرفتند.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیة ادامه داد: سیاست دوم آنها گسترش اسلام لیبرالی، بدوی و خشن است به طوری که چندین نوع از اسلام دروغین را به جای اسلام ناب ترویج می‌کنند.

وی سومین سیاست صهیونیست‌ها را برافروختن جنگ میان ادیان رسمی و غیر رسمی جهان دانست و گفت: بهترین راه آنها برای سیطره بر دنیا اختلاف‌افکنی میان پیروان مذاهب گوناگون است.

اعرافی با بیان اینکه حرمت‌زدایی از ادیان و نوامیس فکری و مذهبی یکی دیگر از سیاست‌های صهیونیست‌ها به شمار می‌رود تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که پیامبر اسلام(ص) جان جانان مسلمانان بوده و همه هستی ما فدای او خواهد بود.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیة پیامبر را اساس وجود مسلمانان دانست و افزود: پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم از عزیزترین سرمایه‌های اسلام به شمار می‌روند و مسلمانان آنها را از جان خویش محترم‌تر می‌شمارند.

وی با اشاره به تقدیم جان‌های بسیار برای صیانت از این دو سرمایه گران‌قدر در طول تاریخ گفت: مسیحیان و همه بشریت باید بدانند که پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم تنها متعلق به مسلمانان نبوده و این سرمایه‌ها برای همه مردم جهان موجب برکت هستند.

اعرافی ادامه داد: توهین به پیامبر و قرآن از زمان نگارش کتاب آیات شیطانی شروع شد و به کشیدن کاریکاتور و ساخت فیلم انجامید تا زمینه برای درگیری‌های دینی فراهم شود.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیة با اشاره به بیانات رهبری در این خصوص ابراز کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری سردمداران آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود باید با عوامل این توهین برخورد کرده و آنها را به مجازات برسانند.

وی دلیل این‌گونه توهین‌ها را ترس از دین الهی و هراس از گسترش اسلام دانست و گفت: اسلام پیام‌های جان‌افزا و حیات‌بخشی برای تمام بشریت دارد و آنها برای خفه کردن این پیام از درون این اقدامات را انجام می‌دهند.

اعرافی بیان داشت: امروز نمی‌توان پیام اسلام و پیامبر اکرم(ص) را در جهان به خاموشی کشاند بنابراین مسلمانان باید هوشیار بوده و از استقامت دست برندارند ضمن اینکه نباید به دام اختلافات دینی و جنگ مذاهب بیفتند.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیة در ادامه به شروع سال تحصیلی جدید این مرکز اشاره کرد و افزود: شعار امسال طلاب خارجی در ایران، قرآن و پیامبر اکرم(ص) خواهد بود زیرا دشمنان تیرهای خود را به سمت این دو سرمایه روانه کرده‌اند و لازم است که برای تبیین معارف مهم این دو ودیعه آسمانی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: جامعة المصطفی العالمیه گام‌های بلندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، دینی و تبلیغی برداشته اما لازم است که تلاش بیشتری صورت گیرد زیرا هدف نهایی مرجعیت و محوری علمی و معرفتی در جهان اسلام است.

اعرافی با تاکید بر افزایش تولیدات فکری و علمی طلاب جامعة المصطفی العالمیه تاکید کرد: جریان‌سازی معرفتی و حضور نویسندگان حوزوی در مجلات جهانی باید افزایش یابد تا این کاروان عظیم در داخل و خارج با رویکردی عقلانی و تکیه بر انسجام بین مسلمانان به تقویت بنیان‌های علمی و فکری بپردازد.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیة گفت: مدیران این مرکز خادمان طلاب هستند اما برداشتن این بار بزرگ و ادای این امانت بزرگ الهی توسط همت جمعی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، شهدای بین‌الملل اسلام، امام خمینی(ره) و سایر سرمایه‌های عظیمی که در دسترس قرار دارند باید عزیز و گرامی داشته شوند و قدر آنها دانسته شود و هیچ‌گاه از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری غفلت صورت نگیرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول