اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی جامعة‌المصطفی:

تحصیل علوم دینی پاسخی دندان‌شکن به توهین‌کنندگان به پیامبر است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی جامعة‌المصطفی العالمیة گفت: تلاش و کوشش در زمینه تعلیم و تعلم علوم دینی جوابی دندان‌شکن به کسانی است که سعی دارند چهره‌ای خشن از اسلام و مسلمانان نشان دهند.

تحصیل علوم دینی پاسخی دندان‌شکن به توهین‌کنندگان به پیامبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام جواد زارعان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعة‌المصطفی العالمیة که پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه کسانی که وارد حوزه‌های علمیه شده و در زمینه‌های مختلف معارف اسلامی به تحصیل می‌پردازند مثال روشنی از افرادی هستند که توصیه به تعلیم و تعلم را جامه عمل پوشانده‌اند.

وی افزود: همه ما در سایه نورانی ائمه اطهار(ع) به تعلیم علم و آموختن آن به دیگران سفارش شده‌ایم و وظیفه داریم که به وسیله علم و دانش مسیر زندگی خویش را روشن سازیم.

معاون آموزشی جامعة‌المصطفی العالمیة با بیان اینکه در روایات اسلامی تعلیم و تعلم یکی از ارزش‌های والای انسانی شمرده شده است گفت: انسانیت آدمی با علم‌آموزی گره خورده است.

وی ادامه داد: علمی که ما به آن مأمور شده‌ایم و همه ارزش‌ها برای آن رقم خورده‌اند نوع ویژه‌ای از دانش است و اگر این علم تحقق یابد تمام ارزش‌هایی که در روایات برای دانش آمده در مورد آن صدق می‌کند.

زارعان با اشاره به روایاتی که عالم را بر مجاهد در راه خدا و عابد ترجیح داده‌اند بیان داشت: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) علمی که پیشرو عمل انسان بوده و راه را برای او روشن می‌کند آن دانشی است که در صورت آموخته شدن انسان را در مسیر طاعت الهی قرار می‌دهد.

معاون آموزشی جامعة‌المصطفی العالمیة خاطر نشان کرد: ممکن است این علم با واسطه به انسان برسد یا ابزاری باشد برای قرار گرفتن در مسیر طاعت الهی بنابراین طلاب باید در مسیر کسب علوم دینی نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر هر گام در مسیر دانش انسان را قدمی به سوی خداوند نزدیک‌تر کند آن گاه آن علم دارای ارزش واقعی خواهد بود گفت: بر اساس روایتی دیگر از پیامبر اکرم(ص)، کسب علم واقعی انسان را به خداوند نزدیک‌تر می‌سازد.

زارعان ادامه داد: حضور مستمر و پیگیر ریاست جامعة‌المصطفی العالمیة، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه آموزش علوم دینی به وجود آورده و امروز جمعیت متنابهی از شیفتگان این علوم در حلقه جامعة‌المصطفی گردهم آمده‌اند.

معاون آموزشی جامعة‌المصطفی العالمیة با بیان اینکه انسان به طور طبیعی دارای نقص است عنوان داشت: اگر گفته می‌شود که وضعیت خوبی در جامعة‌المصطفی حاکم است نشان‌دهنده این نیست که هیچ نقصی وجود ندارد اما باید گفت سرعت خوبی در رفع مشکلات وجود داشته و نظم خاصی در ابعاد مختلف بر برنامه‌های آموزشی و تحصیلی این مرکز حاکم است.

وی ابراز کرد: حضور صمیمانه مسئولان در کنار طلاب فضایی مطلوب را فراهم ساخته و علاقه‌مندان به علوم دینی می‌توانند به راحتی در این مرکز به تعلیم دانش‌های مورد نظر خود بپردازند.

زارعان با تاکید بر روش جدید در تحصیل بیان داشت: سفره‌ای معنوی و مزین به نور علم و دانش گسترده شده و طلاب باید بهترین بهره را از این فرصت ببرند.

معاون آموزشی جامعة‌المصطفی العالمیة افزود: تلاش و کوشش ما در تعلیم و تعلم علوم دینی جوابی دندان‌شکن به کسانی است که سعی دارند به وسیله ابزارهای گوناگون چهره اسلام و مسلمانان را تخریب کرده و صورتی خشونت‌آمیز از پیروان این آیین الهی به جهانیان نشان بدهند.

وی ادامه داد: هر شخص باید به سهم خود مشعل فروزان اسلام را در جهان به اهتزاز درآورده و پاسخ مناسبی به شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمنان بدهد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول