اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بانوان رزم‌آور آذربایجان‌غربی؛ پیشرو در عرصه ورزش زنان

خبرگزاری فارس: هیئت رزم‌آوران آذربایجان‌غربی با وجود مشکلات و مسائل متعدد به عنوان هیئت پیشرو در عرصه ورزش بانوان استان و کشور فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

بانوان رزم‌آور آذربایجان‌غربی؛ پیشرو در عرصه ورزش زنان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مقوله ورزش و توجه به تحرک بدنی جزو اصولی است که در مفاهیم اسلامی بسیار بر آن تاکید شده و تمام مردم مسلمان به انجام این مورد دعوت شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اسلامی و با برخورداری از مردمی با آئین‌های مختلف تقریبا در تمام زمینه‌های ورزشی و به ویژه ورزش‌های رزمی یکی از نامدارترین ممالک جهان شناخته می‌شود که در حال حاضر با افتخارآفرینی جوانان این مرز و بوم در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی توانسته رتبه‌های برتر تورنمنت‌های مختلف را از آن خود کند.

این در حالی است که موضوع پوشش اسلامی در مسابقات مختلف داخلی و خارجی یکی از اصول مهم برای ورزشکاران زن محسوب شده و به دلیل مخالفت‌های مسئولان جهانی با این امر بانوان ورزشکار ایرانی قادر به حضور در مسابقات نبوده و شاید رایزنی‌های مسئولان موجب حل‌شدن این مشکل بزرگ باشد.

ورزش بانوان با وجود محرومیت‌ها و بی‌توجهی‌های مختلف با گذشت زمان جای خود را میان این قشر باز کرده و روز به روز با اقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود به طوری که شاید در برخی رشته‌های ورزشی کیفی‌تر از ورزش مردان بوده و این خود برای بانوان روحیه‌ای است تا در صحنه‌های ورزشی مختلف حضور بیشتر و قاطعانه‌تری داشته باشند.

در میان ورزش‌های مختلف، ورزش‌های رزمی با استقبال بیشتر بانوان مواجه بوده و به این ترتیب شانس بیشتری برای حضور در میان تیم‌های برتر جهانی دارند. البته ابتکارات مسئولان ورزشی را نیز نباید در این میان نادیده گرفت که با انجام اقدامات مختلف در صدد افزایش بهره‌وری در این رشته‌ها بوده و به نوعی مشوق اصلی بانوان برای پرداختن به ورزش‌های رزمی هستند.

رشته رزم‌آوران یکی از رشته‌های رزمی است که بانوان آذربایجان‌غربی با وجود فعالیت اندک و البته کم‌هزینه توانسته‌اند در این رشته موفقیت‌هایی به دست آورده و نام این استان را در میان سایر استان‌های کشور به عنوان هیئت رزم‌آوران برتر شناخته کنند.

به منظور اطلاع از نحوه فعالیت این رشته و همچنین اطلاع از چگونگی فعالیت و موفقیت‌های این تیم گفت‌وگویی با نائب رئیس هیئت بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی و همچنین مربی این تیم انجام دادیم تا در این خصوص آشنایی بیشتری با این تیم داشته باشیم.

مرجان منفرد به عنوان مربی و مدیر فنی تیم بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی ابتدا در خصوص فعالیت‌های خود در زمینه رشته‌های رزمی گفت: از 15 سال گذشته تاکنون در رشته‌های مختلف رزمی از قبیل تکواندو و پانکریشن کار کرده‌ام و از دو سال پیش با شروع فعالیت‌های حرفه‌ای رشته رزم‌آوران به عنوان مربی تیم انتخاب شدم.

قهرمانی و نائب قهرمانی کشور؛ دستاورد فعالیت 2 ساله

وی افزود: تیم بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی تاکنون در دو دوره از مسابقات کشوری حضور یافته که نتیجه این حضور کسب مقام اول در مسابقات سال گذشته و همچنین نائب قهرمانی در سال جاری بوده است.

منفرد با اشاره به شرکت تیم رزم‌آوران استان در مسابقات نمایشی سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: تیم آذربایجان‌غربی در این مسابقات موفق به کسب مقام نخست میان سایر استان‌ها شد که این افتخاری بزرگ برای بانوان رزم‌آوران استان است.

منفرد با اشاره به حضور 40 نفر در اردوی تیم استان بیان داشت: اردوی مسابقات کشوری تیر ماه سال 91 آغاز شده بود که حتی به دلیل تقارن با ماه رمضان متوقف نشد و روزانه یک جلسه تمرین فشرده در این ماه نیز اجرا می‌شد.

وی اضافه کرد: در مسابقات امسال که با شرکت 13 تیم در اصفهان برگزار شد، تیم‌های نوجوانان و جوانان استان موفق به کسب مقام نائب قهرمانی شده و تیم نونهالان نیز مقام سوم را از آن خود کرد.

رزم‌آوران رشته‌ای برخاسته از ایران و منطبق بر مسائل شرعی است

مربی بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی رشته رزم‌آوران را برخاسته از ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: این رشته سبک ملی و مختص ایرانیان است که شامل تمام فنون رشته‌های رزمی همانند کاراته، تکواندو و ووشو می‌شود و به نوعی دربردارنده شادابی تمام رشته‌های رزمی است به همین دلیل با استقبال خوب ورزشکاران در سنین مختلف مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رشته به دلیل پوشیده بودن تمام اجزای بدن حین مبارزه و مسابقات به عنوان یکی از رشته‌های اسلامی و حتی یکی از مطمئن‌ترین رشته‌های موجود در جهان شناخته می‌شود.

منفرد در پایان اظهار داشت: موفقیت‌های تیم بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی در مدت زمان اندک فعالیت خود مرهون حمایت‌های رئیس و نائب رئیس این هیئت است که در هر شرایطی حاضر به همراهی تیم بوده و از هیچ حمایتی دریغ نکرده‌اند.

با شنیدن سخنان مربی و مدیر فنی تیم بانوان رزم‌آوران استان، سراغ نائب رئیس بانوان هیئت رزم‌آوران آذربایجان‌غربی می‌رویم تا سخنان وی را نیز در خصوص فعالیت‌های این تیم شنوا باشیم.

راحله بوچلو‌رضایی که از ابتدای تاسیس هیئت رزم‌آوران در آذربایجان‌غربی به عنوان نائب رئیس هیئت انتخاب شده، در این گفت‌وگو بیان داشت: انتظار از مسئولان استانی و شهرستانی این است که توجه بیشتری به رشته رزم‌آوران داشته باشند و پشتیبانی‌های لازم را از این هیئت به عمل آورند.

کمبود اعتبار مشکل اصلی تیم بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی

وی با اشاره به مشکل اعتبار در این هیئت عنوان کرد: در سال جاری متأسفانه بودجه‌های مورد نیاز به طور کامل از سوی مراجع استانی تخصیص نیافته و این امر می‌تواند موجب تضعیف روحیه ورزشکاران و کارکنان این تیم باشد.

رضایی همچنین با تاکید بر حفظ رتبه برتر کشوری توسط تیم بانوان رزم‌آوران استان گفت: تمام ورزشکاران و مربیان تیم‌های شهرستانی و همچنین مسئولان تیم استان با عزم راسخ برای حفظ مقام‌های برتر و همچنین ارتقای این مقام‌ها تلاش می‌کنند و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد درخشش بیشتری در این زمینه باشیم.

نائب رئیس هیئت بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی از فعالیت 300 ورزشکار در سطح شهرستان ارومیه در رشته رزم‌آوران خبر داد و تصریح کرد: شهرستان‌های مختلف همانند سلماس، تکاب، خوی، میاندوآب و شاهین‌دژ نیز فعالیت‌های خوبی در رشته رزم‌آوران داشته‌اند که با اندک توجهی توسط مسئولان می‌توانند جزو تیم‌های برتر شناخته شوند.

اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی نیاز اساسی بانوان رزم‌آور

وی اطلاع‌رسانی را نیاز اساسی رشته رزم‌آوران دانست و ابراز داشت: در حال حاضر تنها مشکل اصلی تیم، کمبود تبلیغات برای جذب ورزشکار و همچنین اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های محلی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با اشاره به وجود چند باشگاه ورزشی رزم‌آوران در سطح شهرستان ارومیه از تمام علاقمندان به رشته‌های رزمی خواست تا با مراجعه به محل‌های مورد نظر نسبت به ثبت‌نام و ادامه فعالیت در این رشته اقدام کنند.

نائب رئیس هیئت بانوان رزم‌آوران آذربایجان‌غربی در پایان ضمن تقدیر از توجه مسئولان به رشته و مربی تیم استان در زمینه‌های پیشبرد اهداف تیم عنوان کرد: رزم‌آوران رشته‌ای است که جوانان با شرکت در کلاس‌های آن نیروی اضافی خود را تخلیه کرده و می‌توانند خود را از وارد شدن به سایر زمینه‌های انحرافی حفظ کنند.

البته در کنار این سخنان مسئولان تیم بانوان رزم‌آوران استان، درددل‌های ورزشکاران این رشته نیز جالب توجه بود که در کنار اعلام رضایت از رشته و مربیان تیم، انتقادی نیز از بی‌توجهی مسئولان به رشته و همچنین لزوم پرداخت شهریه‌های ماهانه اعضای تیم توسط هیئت داشتند که به دلیل درخواست ورزشکاران قادر به ذکر نام آن‌ها نیستیم.

حال باید دید که آیا سایر رشته‌های ورزشی بانوان استان که شاید در طول سال‌های فعالیت خود افتخاری نصیب خود نکرده‌اند چه فعالیتی از خود نشان داده و آیا می‌توانیم در آینده شاهد حمایت بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی از تیم‌های نامداری همانند رزم‌آوران باشیم؟

-------------------------------

گزارش از سجاد امیرکردلر

-------------------------------

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول