اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاری اهل کشور ترکیه:

بی‌احترامی به پیامبر اکرم(ص) نشان‌دهنده عصبانیت استکبار از بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: قاری اهل کشور ترکیه شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان در تبریز گفت: بی‌احترامی به پیامبر اکرم(ص) نشان‌دهنده عصبانیت استکبار از بیداری اسلامی است.

بی‌احترامی به پیامبر اکرم(ص) نشان‌دهنده عصبانیت استکبار از بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، احمد کروانجی اوغلو، دانشجوی 24 ساله ترک، با محکوم کردن اقدام دولت آمریکا و سازندگان فیلم ضد اسلامی اظهار کرد: توهین‌ها و تبلیغات منفی غرب علیه اسلام و مسلمین تازگی ندارد و کار همیشگی آنهاست.

وی ادامه داد: ممالک اسلامی یکی پس از دیگری به پا خاسته‌اند و بغض‌های چند ساله خفه شده در گلو را بر سر استکبار خالی می‌کنند.

این قاری ترک، بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان را به فرا رسیدن درد زایمان بشری تشبیه کرد و گفت: همانطور که مادری پس از تحمل چند ماه درد، فرزند شیرینی را به دنیا می‌آورد، ملت‌های مسلمان نیز پس از تحمل چند سال ظلم به پا خاسته و ثمره این زایش، رهایی و آزادی است.

کروانجی اوغلو، سطح مسابقات را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: از حضور در بین برادران دینی خود در تبریز بسیار خرسندم و حامل سلام‌های گرم برادران مسلمان و ملت ترکیه به مردم مهمان‌نواز ایران هستم.

وی وضعیت آموزش قران در کشور ترکیه را رو به بهبود و گسترش خواند و ادامه داد: امروزه آموزش قرآن تحت نظارت دولت است اما دولت هیچ دخالتی در امر آموزش ندارد و یادگیری قرآن به صورت کاملاً حرفه‌ای در هر محله و شهری رواج دارد.

این قاری قرآن که دانشجوی رشته الهیات و حفظ قرآن در دانشگاه آنکاراست، ادامه داد: جوانان ترکیه با شور و اشتیاق فراوان به یادگیری قرآن می‌پردازند به طوری که چند سال است دانشکده‌های الهیات و قرآنی در بیشتر دانشگاه‌های ترکیه دایر شده و این رشته تا مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز ادامه دارد.

کروانجی اوغلو نقش دانشجویان مسلمان در بیداری اسلامی و تداوم آن را موثر دانست و گفت: آینده در دست جوانان تحصیلکرده است و اگر جوانان با اتکا به این کلام قرآنی که فرمود "به دستگیره محکمی چنگ بزنید که گسستنی بر آن نیست"، عمل کنند قطعاً در برابر ظلم پیروز خواهند شد.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول