اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت قوی‌ترین مردان استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسابقه قوی‌ترین مردان استان اردبیل با حضور 20 نفر از ورزشکاران با استعداد در رشته‌های مختلف در سالن ورزشی امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد.

رقابت قوی‌ترین مردان استان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل گفت: ‌این رقابت‌ها با حضور 20 ورزشکار به مدت دو روز انجام می‌شود که در روز اول قوی‌ترین مردان این استان در جابه‌جایی کنده درخت و همچنین غلتاندن لاستیک با هم رقابت می‌کنند و مسابقه آنها در چهار بخش دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میر عباس‌زاده افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این مسابقات معرفی قوی‌ترین ورزشکار استان برای حضور در رقابت‌های کشوری است و در این دوره از رقابت‌ها 20 ورزشکار از شهرهای مختلف حضور یافتند و توان خود را به شکل واقعی به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه عصر امروز مرحله فینال و نهایی این رقابت‌ها با حضور ورزشکاران برگزار می‌شود، تصریح کرد: 20 ورزشکار حاضر در این رقابت‌ها توانستند در دو بخش غلتاندن لاستیک در 60 ثانیه و بلند کردن کنده 120 کیلویی با هم رقابت نفس‌گیر داشته باشند که از بین این تعداد ورزشکار 10 نفر به مرحله نهایی و فینال رسیدند.

میر عباس‌زاده خاطر نشان کرد: امروز نیز قرار است ورزشکاران شرکت‌کننده در حمل وزنه تعادلی گوی 110 تا 150 کیلویی حرکات سه‌گانه و حمل نقشه کوه سبلان به وزن 200 کیلو با هم رقابت کنند تا از بین 10 نفر راه یافته به این مرحله، فرد منتخب استان معرفی شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل سطح کیفی مسابقات را نسبت به سال‌های گذشته مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: امسال سعی کردیم این مسابقات را به صورت استانی برگزار کنیم تا ورزشکاران فرصت بیشتری را برای انجام رقابت‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده با حضور تمام شهرستان‌های استان این رقابت برگزار شود و به معنای واقعی قهرمان سنگین وزن استان و قوی‌ترین مرد اردبیل شناخته شده و راهی مسابقات کشوری شود.

*باقری‌جدی مدال طلای خود را به حرم رضوی اهدا کرد

ورزشکار نام آشنای ایران و جهان و قهرمان پارالمپیک لندن مدال طلای خود را در یک حرکت معنوی به بارگاه مقدس امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج (ع) اهدا کرد.

به گزارش فارس، جلیل باقری‌جدی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که در منزل این قهرمان برگزار شد، گفت: طلای خودم را به بارگاه مقدس امام رضا (ع) تقدیم می‌کنم تا بتوانم مهر و محبتم را به این امام رئوف و مهربان نشان دهم.

این قهرمان پارالمپیک با یادآوری اینکه امروز تمام آسایش و آرامش ما برای کسب مدال‌های رنگین در عرصه جهانی و بین‌المللی در سایه خون شهدا و ایثارگری آنها به دست آمده است، افزود: من مدالم را در سایه دعای خیر مادران شهید و خانواده‌های ایثارگر به دست آوردم و آن را به بارگاه مقدس امام رضا (ع) تقدیم می‌کنم چرا که معتقدم این خود بزرگ‌ترین معنویت و ذخیره دنیوی و اخروی است.

باقری‌جدی تصریح کرد: چند سال پیش با خود عهد کرده بودم که اگر در پارالمپیک لندن مدالی کسب کردم آن را به بارگاه امام رضا (ع) هدیه کنم.

جلیل باقری‌جدی جانباز دوران دفاع مقدس در مسابقات پرتاب وزنه پارالمپیک لندن با پرتاب 11 متر و 63 سانتی‌متر وزنه با جابه‌جایی رکورد خود به مدال ارزشمند طلای پارالمپیک لندن دست یافت.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول