اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل:

رزمایش «لبیک یا علی» با موفقیت اجرا شد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: رزمایش اقتدار نیروهای بسیجی در قالب گردان بیت‌المقدس در استان اردبیل با موفقیت و دستیابی به اهداف مورد نظر پایان یافت.

رزمایش «لبیک یا علی» با موفقیت اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهنگ مستعد در مراسم پایانی این رزمایش در اردبیل اظهار داشت: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی از اول انقلاب دوشادوش سایر اقشار و نهادها در دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه حاضر بوده و ضرورت دارد سازمان بسیج که متشکل از نیروهای خودجوش، مردمی و داوطلب است در قالب سازمان بسیج با قدرت و توان بیشتر به انجام وظیفه خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: بسیجیان ما روزگاری در مقابله با تهدیدات سخت دشمن از جان و دل مایه گذاشتند و همواره در کنار مأموریت‌های اساسی خود کوشیده‌اند تا در عرصه فرهنگی و همچنین تقویت ابعاد اعتقادی و معنوی نیز حضوری پر رنگ داشته باشند.

مستعد حفظ آمادگی رزمی بسیجیان را در سایه آموزش‌های مستمر ضروری توصیف کرد و افزود: همه ساله به مناسبت‌های مختلف با هدف حفظ آمادگی بسیجیان رزمایش رزمی، فرهنگی بسیجیان برگزار می‌شود که امسال نیز این رزمایش با عنوان «لبیک یا علی» در دو روز گذشته برگزار شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این رزمایش در سراسر استان و در اردوگاه‌های تعیین شده به انجام رسید که در اردبیل منطقه عمومی حمیدآباد، مشگین‌شهر،‌ بیله‌سوار در منطقه عمومی قدس، پارس‌آباد در شهرک شهید غفاری و در جنوب استان شهرستان خلخال در منطقه ازناو برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این رزمایش سعی شد تمام توان گردان‌های رزمی بسیج به ویژه بیت‌المقدس مورد سنجش قرار گیرد و همه آنها در قالب قرارگاه امام هادی (ع) هدایت و کنترل استانی و منطقه‌ای شوند.

به گزارش فارس، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل بیان کرد: در ابتدای انجام این رزمایش فراخوان بسیجیان به صورت داوطلبانه و مردمی انجام شد تا بعد از استقرار در قالب دسته‌ها، گردان‌ها و گروهان‌ها تجدید سازمانی شده و تمرینات رزمی، تاکتیکی خود را انجام دادند.

مستعد ادامه داد: ‌در کنار تمرینات تاکتیکی صبحگاه مشترک برای بسیجیان تدارک دیده شده بود و علاوه بر آن بسیجیان در برنامه‌های معنوی و مذهبی نیز شرکت کردند.

وی به سازمان متعدد بسیج با مأموریت‌های مختلف نظیر گردان عاشورا با محوریت فعالیت‌های فرهنگی، امدادی، گردان امام علی (ع) با مأموریت تخصصی، گردان امام حسین (ع) با محوریت دفاع سخت و رزمی و گردان بیت‌المقدس اشاره کرد و یادآور شد: در این رزمایش شش هزار نفر بسیجی خاص گردان بیت‌المقدس توانشان را به نمایش گذاشتند.

مستعد گفت:‌ بسیجیان شرکت‌کننده در دو بخش دفاع از کوی و برزن و همچنین امداد و نجات آمادگی خود را به رخ کشیدند.

 

بسیج پر توان از عرصه نظامی در عرصه فرهنگی حاضر است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: بسیجیان ما در کنار فعالیت‌های رزمی و دفاعی در بحث فرهنگی نیز مقتدر در صحنه هستند به طوریکه در قالب طرح تربیتی صالحین سعی می‌کنند اعتقادات معنوی و مذهبی خود را اعتلا دهند.

مستعد یکی دیگر از وظایف بسیجیان را عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل ایجابی توصیف کرد و اظهار داشت: بسیجیان با راهبرد ارشادی برای جلوگیری از منکرات جامعه وارد عرصه شده و فعال و کوشا در این ساحه انجام وظیفه می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در کنار این عرصه بسیجیان ما در عرصه علمی و پژوهشی نیز حضوری موفق دارند به طوریکه نخبگان علمی، پژوهشی بسیج اختراعات و ابتکارات متعددی را به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول