اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آمادگی نیروهای بسیجی

رزمایش لبیک یا علی در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: با هدف حفظ و ارتقای آمادگی نیروهای بسیج رزمایش لبیک یا علی دسته و گردان‌های بسیجی بیت‌المقدس در شهرهای مختلف اردبیل آغاز شد.

رزمایش لبیک یا علی در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عصر امروز در جریان آغاز این رزمایش در اردبیل اظهار داشت‌: این رزمایش به مدت دو روز و با حضور نیروهای بسیجی و فراخوان آنها در دو بخش صحرایی و اطراف شهرها برگزار می‌شود تا نیروهای بسیجی با راهپیمایی تاکتیکی شبانه در مانور امداد و نجات با زلزله فرضی شرکت کنند.

فرهنگ مستعد حصاری تصریح کرد: سناریویی طراحی کردیم تا شرکت‌کنندگان در این رزمایش به تعداد 6 هزار بسیجی از جای جای استان اردبیل در شش منطقه توان رزمی و مقابله با حوادث را ارتقا دهند.

وی بخش دوم رزمایش را دفاع از کوی و برزن توصیف کرد و افزود: بسیجیان در این مانور مأموریت یافتند تا با دشمن متجاوز و متخاصم برخورد داشته باشند.

این مسئول به برنامه دومین روز این رزمایش اشاره کرد و ادامه داد:‌ فردا در اولین ساعات صبحگاه مشترک برگزار شده و سپس نیروها در رزمایش امداد و نجات شرکت می‌کنند.

مستعد حصاری با اعلام اینکه این رزمایش در شش منطقه اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: سعی داریم بسیجیان را با جدیدترین توانمندی مقابله با هجمه‌های دشمن آشنا کنیم.

بسیج لرزه بر اندام دشمن انداخته است

به گزارش فارس، همچنین با آغاز رزمایش بسیجیان خلخال با نام لبیک یا علی در منطقه عمومی ازناو فرمانده سپاه خلخال در مراسم آغاز این رزمایش اضافه کرد: اقتدار و صلابت نیروهای بسیجی ما امروز لرزه بر اندام دشمن انداخته و آنها را به سکوت و ذلت واقعی واداشته است.

سیف‌الله معصومی با بیان اینکه رزمایش لبیک یا علی به عنوان برنامه ابلاغی از سوی کشور برای آمادگی دفاعی بسیجیان و بالا بردن توان دفاعی آنها در مقابله با تهدیدات دشمن انجام می‌شود، بیان کرد: در این رزمایش دسته‌های واکنش سریع گردان‌های عاشورای مناطق خلخال، کوثر، شاهرود و هشتجین شرکت کرده و در دو روز عملیات امداد و نجات و دفاع از کوی و برزن را تمرین می‌کنند.

وی با اعلام اینکه اجرای مانور دفاع از کوی و برزن در مناطق حساس شهر و هلیبرد نیروها از دیگر برنامه‌های این رزمایش است، یادآور شد: صبح فردا برنامه صبحگاه مشترک بسیجیان در اردوگاه ازناو برگزار می‌شود.

معصومی در پایان گفت: ‌امسال با برگزاری سه رزمایش در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌ها عملکرد دسته‌های واکنش سریع ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول