اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهمانپرست از تغییر ساختار وزارت امور خارجه خبر داد

معاونت‌های وزارت خارجه کاهش پیدا کرد / مرکز دیپلماسی رسانه اضافه شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه از تغییر ساختار و کوچک شدن وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه به وزارت امور خارجه اضافه شده است.

معاونت‌های وزارت خارجه کاهش پیدا کرد / مرکز دیپلماسی رسانه اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رامین مهمانپرست ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ مدیران گیلان با اشاره به سازوکارهای اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: وضعیت کنونی کشور با ابتدای انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: کشور در ابتدای انقلاب اسلامی با مشکلات بسیاری مواجه بود و وضعیت آن اکنون بسیار متفاوت است.

مهمانپرست به وابستگی اقتصادی کشور در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کشور در بخش‌های مختلف عقب افتاده بود اما اکنون به یکی از کشورهای بزرگ دنیا تبدیل شده است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه به تحولات اخیر منطقه اشاره و تصریح کرد: تحولات منطقه می‌تواند شکل جدیدی در خاورمیانه ایجاد کند و این امر پیام انقلاب است که منتقل می‌شود.

وی به مقاومت 30 سال ملت ایران اشاره کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی خارجی مسئول اجرای سیاست خارجی کشور است و جمع‌بندی‌ها با تایید مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود.

مهمانپرست اظهار کرد: آنچه که مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند چارچوب سیاست‌های خارجی کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه به رفتارهای دولت جمهوری آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: فتنه‌ای پشت صحنه است و صحنه را باید مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان مشترک دو کشور به دنبال فتنه‌انگیزی هستند، اذعان کرد: کشورهای منطقه باید مواظبت کنند تا وارد فتنه‌های دشمنان نشوند.

مهمانپرست فتنه‌های طراحی شده را با منشا بیرونی و صهیونیستی خواند و اظهار کرد: تاکید بر نقاط مشترک کشورها داریم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه دیپلماسی علمی و فناوری در جهان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: دیپلماسی علمی و فناوری در حال گسترش است.

وی قدرت نظامی و اقتصادی را ابزار ابرقدرت‌ها برای سیطره بر کشورها در گذشته عنوان کرد و افزود: فناوری‌های پیشرفته ابزار اصلی قدرت‌ها در عصر حاضر است.

مهمانپرست جنگ آینده را نبرد تکنولوژی و فناوری دانست و بیان کرد: دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مخالفت اصلی غرب با ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جوانان ایرانی پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیا را کسب کردند، ابراز کرد: نسبت به جایگاه فناوری‌های نوین و پیچیده در جهان واقف هستیم.

وی از تغییر ساختار وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: معاونت‌های وزارت امور خارجه کاهش پیدا کرده و تنها مرکز دیپلماسی عمومی رسانه به آن اضافه شده و دیپلماسی فناوری جزو این مرکز است.

مهمانپرست با بیان اینکه دنیای امروز با دیپلماسی رسانه‌ای اداره می‌شود، اظهار کرد: افکار عمومی ملت‌های دنیا را مهم‌ترین مخاطب خود می‌دانیم.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول