اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

اجلاس غیر متعهدها ضلع دیگری از دیپلماسی موفق ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: جهانیان با آغاز اجلاس با ضلع دیگری از دیپلماسی موفق ایران مواجه شده که روند رو به رشد ایران را بیشتر از قبل نشان می‌دهد.

اجلاس غیر متعهدها ضلع دیگری از دیپلماسی موفق ایران است

عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران را یکی از فرصت‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: این اجلاس اقتدار دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را در سطح منطقه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی سال‌ها درصدد بودند تا با اخبار نادرست و غیر واقعی ایران را کشوری ناامن و به دور از عرصه‌های جدی دیپلماتیک نشان دهند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری نقشه‌‌های آنها را بی‌تاثیر گذاشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: حضور فرهنگی و جدی مقامات عالی‌رتبه اجرایی کشور در اجلاس‌های بین‌المللی و حضور مقتدرانه در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی تخصصی نظیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز اپک همواره نقش و جایگاه ایران را به رخ جهانیان کشیده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز با برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران و حضور بیش از 100 کشور جهان در تهران بار دیگر اقتدار دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران تثبیت و به جهانیان نشان داده شده است، گفت: بسیاری از مسئولان عالی‌رتبه کشورها با حضور در ایران از نزدیک از روند رشد و ارتقای جایگاه ایران آشنا می‌شوند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با تبلیغات مناسب در سطح بین‌المللی و داخلی از این فرصت برای از بین بردن تبلیغات بین‌المللی بر ضد ایران نهایت استفاده را ببرند، اظهار کرد: مسئولان عالی رتبه کشور با طرح موضوعات مورد علاقه ایران در حاشیه این اجلاس و مذاکره و مراوده با مقامات سایر کشور‌ها بایستی زمینه‌های ارتقای دیپلماسی کشور را مهیا سازند.

وی با بیان اینکه فشارها و ادعاهای رژیم صهیونیستی با حضور و عدم حضور مقامات سازمان‌های بین‌المللی و کشورها، بیش از آنکه جنبه واقعیت داشته باشد نوعی قدرت‌نمایی تلقی می‌شد، تصریح کرد: طبیعی است که عدم حضور دبیرکل سازمان ملل در چنین اجلاس‌هایی خارج از عرف‌های مرسوم دیپلماتیک است بنابراین چنانچه سازمان ملل در بالاترین سطح در چنین اجلاسی شرکت نکند نوعی عدم موفقیت آشکار برای استقلال سازمان ملل محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به جنجال‌آفرینی‌های رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر بر ضد ایران اشاره و بیان کرد: موقعیت رو به رشد دیپلماتیک ایران بر تمام مسائل حاشیه‌ای سایه می‌افکند و جهانیان با آغاز اجلاس با ضلع دیگری از دیپلماسی ایران مواجه شده که روند رو به رشد ایران را بیشتر از قبل نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول