اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

واکنش شدید مسلمانان در صورت عدم عذرخواهی آمریکا و نظام سلطه

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به انتشار فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) گفت: در صورت عدم عذرخواهی آمریکا و سران کشورهای استکباری از مسلمانان، قطعا مسلمانان دنیا واکنش و عکس‌العمل شدیدتری خواهند داشت.

واکنش شدید مسلمانان در صورت عدم عذرخواهی آمریکا و نظام سلطه

هادی شوشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به انتشار فیلم موهن و توهین‌آمیز آمریکایی و اسرائیلی به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص)، اظهار داشت: قطعا این اقدامات آمریکا و سران کشورهای استکباری در پی وحشت و ترس از گسترش بیداری اسلامی در منطقه و جهان است.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌های بیداری اسلامی، اسلام سیاسی است که مفسر آن حضرت امام (ره) بود و در این راستا بسیاری از اندیشمندان و دانشگاهیان مصر و بسیاری از کشورهای اسلامی تحت تاثیر اندیشه‌های حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند؛ بنابراین آنها قصد دارند با این گونه اقدامات از عظمت این موج و اسلام انقلابی بکاهند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این درحالی است که گسترش اسلام و عدالت در سراسر جهان وعده الهی است و نظام سلطه و آمریکا با این اقدامات نمی‌توانند سبب توقف گسترش اسلام در جهان شوند.

به گفته شوشتری این اقدامات نه تنها موجب کاهش عظمت دین اسلام نشده بلکه سبب گسترش بیشتر و عظمت آن نیز می‌شود.

وی یادآور شد: قطعا با واکنشی که مسلمانان جهان اسلام در پی این اقدام موهن و سخیف از خود نشان دادند، دیگر آمریکا و همپیمانان او جرات اقدامات مشابهی را ندارند.

وی اضافه کرد: زمانی که رمان موهن سلمان رشدی صادر شد شاهد بودیم که حضرت امام (ره) چه برخوردی با او داشت و بنابراین تا مدت‌ها جرات چنین حرکت‌هایی را نداشتند، حال نیز با این واکنش شدید مسلمانان، حساب کار دست آنها آمده و دیگر جرات این اقدامات موهن و سخیف را نخواهند داشت.

شوشتری در ادامه این اقدام آمریکا را خلاف اصول اولیه حقوق بشر عنوان‌کرد و یادآور شد: آزادی عقیده و آزادی ادیان و همچنین احترام به ادیان الهی در سراسر جهان از اصول اولیه حقوق بشر است که همان کشورهای غربی تدوین کرده و به امضا رساندند، بنابراین کسانی که خود مدعی حقوق بشرند چه طور اقداماتی خلاف حقوق بشر انجام داده و به بالاترین مقدسات مسلمانان اهانت می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات اقداماتی را خواهد داشت و جریحه‌دار شدن دل‌های مسلمانان جهان اسلام را به مجاری قانونی و مناسب می‌رساند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش مسلمانان در چندروز اخیر نسبت به اهانت به پیامبر مکرم اسلام(ص) گفت: توهین و بی‌حرمتی به شخصیت بزرگوار پیامبر مکرم اسلام (ص) قطعا عواقب بیشتری برای آن‌ها دارد.

شوشتری در خاتمه خاطرنشان کرد: آن‌ها باید هرچه سریع‌تر از مسلمانان سراسر جهان عذرخواهی کرده و به این عمل زشت، موهن و سخیف خود اعتراف کنند چراکه در صورت عدم عذرخواهی قطعا مسلمانان جهان واکنش‌های تند و شدیدتری نسبت به آمریکا و نظام سلطه خواهند داشت.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول