اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

امروز وجود جریان تحجر مضر‌تر از صهیونیسم و استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز وجود جریان تحجر مضر‌تر از صهیونیسم و استکبار است، گفت: این جریان در زمانی در حال رخ دادن است که ما در مبارزه با استکبار جهانی هستیم.

امروز وجود جریان تحجر مضر‌تر از صهیونیسم و استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مسجد المهدی مشهد اظهار کرد: در سالروز شهادت امام صادق (ع) تنها پرداختن به مظلومیت و شهادت ایشان کافی نیست بلکه باید شخصیت انسان‌ساز و سیره سیاسی آن حضرت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مردم باید در عرصه زندگی مخصوصا در پیچ و خم‌های سیاسی از سیره سیاسی و آموزه‌های رئیس مذهب تشیع استفاده نمایند.

علم‌الهدی تأکید کرد: توجه به شخصیت و مکتب امام صادق (ع) عالی‌ترین عرض ارادت به ساحت مقدس ایشان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رسالت پیامبر 23 سال طول کشید در این فاصله قدرت پیامبر و اسلام شبه جزیره عربستان را فرا گرفت این در حالی است که بیشترین مشکلات را در مدت 13 سال جنگ‌های مکه متحمل شدند.

وی ادامه داد: حضرت نوح پس از 950 سال که مردم را به سوی پروردگار دعوت کرد دعا نمودند خدایا در روی کره زمین از کافران فردی را باقی نگذار زیرا اگر بمانند جز نفاق باقی نمی‌گذارند.

علم‌الهدی یادآور شد: در مدت 240 سال محور تمام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی که به وجود آمد بیانگر مظلومیت فرزندان پیامبر و به شهادت رساندن آنان در نهایت مظلومیت است این موضوع در تاریخ بی‌سابقه است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در دوران بنی‌‌اسرائیل 70 پیامبر را سر می‌بریدند اما سر بریده هیچ پیامبری را در دست دختر سه ساله‌اش نداده‌اند این در حالی است که این قضایا در سیره ائمه معصومین و پیامبر (ص) به مدت 240 سال ادامه پیدا کرد.

وی مظلومیت فرزندان پیامبر را دارای سه مرحله دانست و تصریح کرد: کنار زدن فرزندان پیامبر از قدرت، سرکوب اهل بیت (ع) و در مرحله سوم می‌خواستند  استفاده ابزاری از ائمه معصومین برای تحکیم قدرت و حکومت خود قرار دهند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مردم انقلاب اسلامی باید با توجه به این منابع سیاسی بتوانند خطوط سیاسی جامعه امروز خود را با آن ترسیم نمایند زیرا امام صادق (ع) برای ما به عنوان الگوی سیاست هستند.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: امروز ولایت در راس حکومت و قدرت قرار گرفته است و عده‌ای قصد دارند از آدرس روحانیت، ولایت و عشق به رهبری برای رسیدن به قدرت سوء استفاده نمایند، بنابراین مردم باید در این زمینه بصیرت کافی داشته باشند و همچنین به این اشخاص اجازه ندهند وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در عرصه انتخابات خود را وابسته به روحانیت، رهبر و انقلاب معرفی می‌کنند گفت: مردم نباید اجازه دهند این افراد به بزرگان جامعه و شخصیت‌های علمی نگاهی ابزاری داشته باشند، مردم باید رفتار سیاسی امام صادق (ع) را سرمشق فعالیت‌هایشان قرار دهند.

علم‌الهدی تصریح کرد: اگر روزی این افراد فرصت‌طلب به قدرت برسند جزو سرکوبگران مردم می‌شوند و مطمئنا در مقابل رهبری نیز خواهند ایستاد و باید به این موضوع مهم توجه ویژه صورت گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: امروز وجود جریان تحجر مضر‌تر از صهیونیست و استکبار است و این جریان در زمانی در حال رخ دادن است که ما در مبارزه با استکبار جهانی هستیم.

وی هدف جریان تحجر را جداکردن مسلمانان از اسلام و ائمه معصومین (ع) دانست.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول