اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

امید به رسیدگی در اورژانس‌های بیمارستانی مازندران افزایش یافت

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با استقرار طب اورژانس در مازندران، امید به رسیدگی در اورژانس افزایش یافت.

امید به رسیدگی در اورژانس‌های بیمارستانی مازندران افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حامد امینی‌آهی‌دشتی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران با اشاره به تازه تاسیس بودن رشته طب اورژانس در کشور اظهار داشت: ایجاد این رشته پزشکی با توجه به نیازهای جدید سیستم بهداشت و درمان در کشور احساس شد.

وی با اشاره به فوق تخصصی‌شدن رشته پزشکی تصریح کرد: احساس به طب اورژانس در کشور بیشتر شد و رشته طب اورژانس در حقیقت، نوعی بازگشت به عقب در رشته پزشکی است.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با اشاره به سابقه تاسیس طب اورژانس در کشور در سال 75 خاطرنشان کرد: طب اورژانس برای نخستین بار در مازندران و در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری مستقر شد.

این مسئول در ادامه از جذب دانشجو در رشته طب اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هشت متخصص طب اورژانس در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری مشغول فعالیت هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهم‌ترین اقدام طب اورژانس در بیمارستان‌ها را چینش بیماران در بیمارستان، مدیریت بر نحوه درمان، تعیین تکلیف و مشخص کردن نیازهای بیماران در اورژانس اعلام کرد و بیان داشت: با حضور متخصصان طب اورژانس در بیمارستان‌ها مشکلات اورژانس به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

امینی‌آهی‌دشتی متفاوت بودن کار طب اورژانس با پزشکان عمومی در اورژانس را با این نکته بیان می‌کند که متخصصان طب اورژانس همه اقدامات فوریتی پزشکی در تمام رشته‌های پزشکی را در دوران دانشجویی در دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: متخصصان طب اورژانس در همه رشته‌های پزشکی مربوط به اورژانس نسبت به پزشکان عمومی مسلط‌‌تر هستند و حضور متخصصان طب اورژانس در بیمارستان‌ها نوعی سرویس‌دهی به بیماران و در راستای کمک به خدمات بهتر در بیمارستان‌ها است.

این مسئول زمان استقرار طب اورژانس در مازندران را از سه سال گذشته در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اعلام و در مورد میزان رضایت‌مندی از طب اورژانس افزود: قبل از مستقر شدن طب اورژانس در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری رضایت بیماران برای ترخیص پیش از درمان در بخش اورژانس بسیار زیاد بود، ولی در حال حاضر امید به رسیدگی در اورژانس افزایش یافت.

وی مزیت استقرار طب اورژانس در بیمارستان‌ها را کاهش ناهماهنگی‌ها در بیمارستان اعلام کرد و گفت: با حضور طب اورژانس، رسیدگی به بیماران در بخش اورژانس افزایش مناسب و چشمگیری دارد.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی(ره) ساری رشته طب اورژانس را کلینیکی‌ترین رشته پزشکی اعلام کرد و اذعان داشت: سختی کار در طب اورژانس بیمارستانی بسیار زیاد است و اشتباه پزشکان این بخش جبران‌ناپذیر است و همین موضوع بر سختی کار در طب اورژانس اضافه می‌کند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول