اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان خبر داد:

عدم انطباق 13 هزار مرکز غذایی با شاخص‌های بهداشتی

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته در شش ماه نخست سال جاری، مشخص شد 13هزار و 500 مرکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی با شاخص‌های بهداشتی انطباق ندارد.

عدم انطباق 13 هزار مرکز غذایی با شاخص‌های بهداشتی
علی پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری، از 13هزار و 500 مرکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در استان اصفهان بازرسی به عمل آمد.
وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری، 5.6 تن از مواد غذایی فاسد و غیر مجاز کشف و معدوم شد، بیان داشت: در بازرسی‌های انجام شده، آموزش‌ها و تذکرات لازم به متصدیان این مراکز در زمینه انطباق این واحدها با شاخص‌های بهداشتی داده شد.
مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تصریح کرد: در این مدت 650 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک به فساد توسط کارشناسان این مرکز و ارسال به آزمایشگاه مواد غذایی انجام شد.
وی ادامه داد: نزدیک به 2هزار و 500 نمونه‌برداری از آب شرب شهری، آب کارخانجات یخ و آب بیمارستان‌ها در شش ماه نخست سال جاری از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.
مدیر مرکز بهداشت شماره دو افزود: از ابتدای فروردین تا شهریورماه سال جاری، 23 واحد صنفی متخلف پلمپ و 179 نفر از متصدیان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی به اجرای چهار طرح تشدید کنترل بهداشتی در این مرکز اشاره کرد و اضافه کرد: کنترل بهداشتی مساجد و حسینیه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، فست فود فروشی‌ها و جلوگیری از قرار دادن آب معدنی در معرض آفتاب و پیاده‌روها توسط واحدهای صنفی از طرح‌های ویژه‌ای است که در شش ماه نخست سال جاری به طور ضربتی به مرحله اجرا درآمد.
پارسا اجرای طرح تجمیع بهداشت محیط را که با هدف استفاده بهینه از نیروها و ایجاد هم‌افزایی در تلاش‌های کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: نتایج و ثمرات این طرح در آینده نزدیک مشخص می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول