اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس:

انتقال معلمان آسیب جدی به مراکز آموزشی وارد کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال معلمان از جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب افت شدید تحصیلی و آسیب جدی به کیفیت مراکز آموزشی شده است.

انتقال معلمان آسیب جدی به مراکز آموزشی وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، محمد سعید اربابی صبح امروز طی نشستی با مسئولان محلی و معتمدین و شوراهای اسلامی منطقه از انتقال معلمان در جنوب استان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، هیچ گونه استخدام جدیدی در آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت در حالی که در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان با انتقال نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف درسی مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در مناطق جنوبی استان با مشکل جدی کمبود دبیر در رشته‌های علوم پایه و فیزیک و... مواجه هستیم.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌‌های آشار، بنت، فنوج و لاشار در مجلس بیان کرد: با هرگونه جابه‌جایی معلمان در جنوب استان و به ویژه حوزه انتخابیه‌ام مخالف بوده و نباید معلمانی که از مناطق برخوردار به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آمده‌اند و زمان خدمت آنها مشخص شده، قبل از پایان مأموریت با پارتی‌بازی، انتقالی بگیرند و صدها کلاس درس با کمبود دبیر مواجه شود.

اربابی ادامه داد: خالی بودن بیشتر کلاس‌های درس به علت نبود معلم و فشار آمدن به چند معلم باقی مانده و تدریس طولانی و بیش از حد مجاز توسط یک معلم، علاوه بر خستگی وی، مشکلات دیگری از جمله افت شدید تحصیلی و آسیب جدی به کیفیت آموزشی را در پی‌ خواهد داشت و دانش‌آموزان ضرر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم رعایت انتقال معلمان توسط مسئولان مربوطه، از مراجع قانونی و وزارت متبوع موضوع را پیگیری جدی خواهم کرد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی از مسئولان محلی و معتمدین و شوراهای اسلامی خواست به منظور ممانعت از آسیب‌های آموزشی به دانش‌آموزان منطقه، برای انتقال معلمان از هرگونه همکاری با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خودداری کنند تا مراکز آموزشی با کمبود معلم و در نتیجه افت شدید تحصیلی مواجه نشوند.

اربابی از نحوه تقسیم فارغ‌التحصیلان تربیت معلم در سال‌جاری به شدت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه شاهد بی‌عدالتی در جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در استان هستیم که رتبه‌های زیر 2 هزار بنا به دلایلی از جمله کوتاهی قد به میزان دو سانتی‌متر تأیید نمی‌شوند در حالی که ما به آموزش با کیفیت و نیروهای متخصص علمی نیاز داریم نه به قد بلندی افراد.

وی بنا به اظهارات برخی از متقاضیان تربیت معلمی که به علت کوتاهی قد رد شده‌اند، افزود: بلندی قد، مشکلات آموزشی را مرتفع نمی‌کند بلکه در بین این افراد کسانی هستند که از نظر علمی بسیار نخبه بوده و می‌توانند فضاهای آموزشی را متحول کنند لذا رد این قبیل افراد صدمات زیادی را به سیستم آموزشی مدارس وارد می‌کند و نشانه ظلم و جفای آشکار در حق افراد با استعداد است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان استان نباید افراد نخبه را به خاطر کوتاهی قد رد کند ما نیاز به افراد متخصص و با استعداد داریم تا شاهد شکوفایی علمی استان باشیم.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول