اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به کمیت دانش‌آموزان

اداره آموزش و پرورش روداب باید مستقل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه روداب نرماشیر از مسئولان خواست تا نسبت به مستقل کردن اداره آموزش و پرورش این بخش اقدام کرده و به خواسته دیرینه و به حق مردم و فرهنگیان پاسخ دهند.

اداره آموزش و پرورش روداب باید مستقل شود

حجت‌الاسلام سید مهدی مصطفویان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: در حالی که بخش روداب بیش از 5 هزار دانش‌آموز و 85 واحد آموزشی دارد، هنوز اداره آموزش و پرورش در این منطقه راه‌اندازی نشده است.

وی افزود: مناطق و بخش‌هایی در استان کرمان وجود دارد که حتی نیمی از دانش‌آموزان و یا مدرسه‌های بخش روداب را ندارند، اما دارای اداره آموزش و پرورش هستند و این مسئله موجب رنجش مردم و فرهنگیان روداب شده است و مسئولان باید به خواسته به حق مردم این بخش پاسخ دهند.

مصطفویان با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای صحیح این سند از خواسته‌های مقام معظم رهبری است و همگان باید  برای تحقق این مهم  تلاش کنند.

وی ابراز داشت: برای آن که بتوان به بهترین شکل سند تحول بنیادین را در مدارس بخش روداب اجرا کرد، ابتدا باید اداره آموزش و پرورش بخش روداب مستقل شود.

امام جمعه روداب به پیگیری‌های صورت گرفته در مورد مستقل کردن اداره آموزش و پرورش روداب اشاره کرد و افزود: مکاتبات فراوانی با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و مسئولان بخش چند بار برای برطرف کردن این مشکل به وزارتخانه مراجعه کرده‌اند.

مصطفویان عنوان کرد: برنامه‌ریزی و پشتیبانی مسائل آموزش و پرورش در بخش وسیع روداب در مرکز شهرستان نرماشیر صورت می‌گیرد که این امر به صلاح نیست و باید ساختار آموزش و پرورش در این خطه ارتقا یابد.

بخشدار روداب نیز به اقدامات دولت در آموزش و پرورش این بخش اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته بیش از 28 واحد آموزشی جدید در روداب احداث شده است.

محمد نیکویی ابراز داشت: مناطق و بخش‌هایی در کشور هستند که آمار دانش‌آموزی و تعداد مدارس کمتری نسبت به روداب دارند، اما از اداره آموزش و پرورش برخوردار هستند.

وی گفت: مردم و فرهنگیان روداب در انتظار به ثمر نشستن تلاش‌های مسئولان در زمینه ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش به اداره در این بخش هستند.

نیکویی از پیگیری‌های نماینده مردم بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی برای استقلال آموزش و پرورش روداب تقدیر کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول