اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد:

شهادت‌طلبی اسلحه برنده انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: قدرت و کارآمدی سلاح شهادت و مقاومت در انقلاب اسلامی به خوبی نمایان است، شهادت‌طلبی تنها اسلحه پیشرفته و برنده انقلاب اسلامی برای دستیابی به اهداف خود است.

شهادت‌طلبی اسلحه برنده انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام علی گرجی بعد از ظهر امروز در محل انس با شهدا در شهرکرد اظهار داشت: اگر ما بخواهیم ادامه‌دهنده راه شهیدان باشیم باید روحیات آنها را همانند ایثار، کار برای خدا و اخلاص در خودمان پرورش دهیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز ایثارگران افزود: ولایت‌مداری و تبعیت‌پذیری از خصوصیات آشکار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

گرجی با بیان اینکه شهید دارای حیات اجتماعی است، گفت: شهید در قلوب و اذهان، جایگاه بس پرارزشی دارد، اگر او سطور تاریخ امتی را با خون پاک خود نوشته است، تاریخ بشریت نیز یادآورنده‌ اوست و راه وی را گرامی می‌دارد تا آنجا که مهر و مودت، نام و نشان، جوشش و خروش، ایثار و فداکاری او در سینه‌ها و قلوب موج می‌زند و نام او به عنوان انسان ابدی بر تارک اعصار نوشته می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد با تأکید بر اینکه شهید هم به معنای حضور است و هم به معنی علم و یقین، ادامه داد: اگر ما بخواهیم تمام رویدادهای بزرگی که در تاریخ زندگی به وجود آمده و در صفحات تاریخ صحبت شده، مشخص کنیم و آنها را ارزیابی کنیم هیچکدام از آنها ارزشمند‌تر و با اهمیت‌تر از مسئله شهادت نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهادت تنها یک مسئله از خودگذشتگی و فداکاری نیست، بلکه شهادت عبارت است از خودگذشتگی و فداکاری توأم با پیدا کردن و زنده کردن تمام افراد انسان‌ها از حالت خفتگی و بی‌توجهی.

گرجی با اشاره به تأثیر و کارآمدی سلاح جهاد و شهادت در جنگ نرم دشمن گفت: قدرت و کارآمدی سلاح شهادت و مقاومت در انقلاب اسلامی به خوبی نمایان است، انقلاب اسلامی برای دستیابی به اهداف خود هیچ‌یک از ابزارهای ظاهری موفقیت اعم از قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی و احزاب و گروه‌ها و حمایت جهانی را در اختیار نداشت و تنها اسلحه پیشرفته و برنده آن سلاح شهادت‌طلبی بود.

در این مراسم کلیپ‌هایی از شهدا و دوران دفاع مقدس پخش شد و سپس یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول