اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح:

فرهنگ جهاد و شهادت در اعتلای جامعه کاربردی همیشگی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت راه نجات کشور و عامل پیشرفت‌ آن است چراکه کاربردی همیشگی و ماندگار در اعتلا و ارتقای جایگاه جامعه دارد.

فرهنگ جهاد و شهادت در اعتلای جامعه کاربردی همیشگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار علی شادمانی عصر امروز در مراسم نقد و بررسی کتاب دختر شینا و بزرگداشت حاج ستار ابراهیمی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اظهار داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی کشورهای مستکبر و شیطان‌صفت، کشور ایران اسلامی را در سیطره آماج و حملات خود قرار داده بودند چراکه نمی‌خواستند نامی از آزادی و آزادگی بر روی زمین باقی بماند.

وی از فضای سخت آن روزها، مجاهدت رزمندگان، ایثارگری و مردانگی آنان در دفاع از دین و وطن سخن راند و افزود: وجب به وجب خاک ایران اسلامی مملو از رشادت و غیرت رزمندگان ایرانی است که با مقاومت خود دست دشمنان را از ناموس و کیان کشور کوتاه کردند.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: باید از بردباری و مجاهدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای خود توشه برگرفت و آن را به عنوان الگو و آرمان زندگی خود قرار داد.

* فرهنگ متعالی جهاد و شهادت عامل کسب موفقیت ایران

به گفته وی فرهنگ متعالی جهاد و شهادت سبب شد تا دست لاشخورهای پست‌فطرت صهیونیسم و استکبار جهانی از نظام ایران اسلامی کوتاه شود و به همین دلیل باید همواره در راه اشاعه این فرهنگ ناب و گرامیداشت یاد شهدا به عنوان خالقان جهاد و شهادت پیشرو و پیشگام بود.

شادمانی تأکید کرد: باور به اینکه فرهنگ جهاد و شهادت راه نجات کشور و عامل پیشرفت‌ آن در عرصه‌های گوناگون است ملزوماتی را می‌طلبد که از آن میان می‌توان به زنده نگاه داشتن این فرهنگ ناب و جاری و ساری کردن آن در جامعه اشاره کرد چراکه فرهنگ جهاد و شهادت کاربردی همیشگی و ماندگار در اعتلا و ارتقای جایگاه جامعه دارد.

وی با اشاره به دسیسه‌ها و توطئه‌های سهمگین و سنگین دشمن علیه ایران اسلامی بیان کرد: از آنجا که نظام سلطه همواره از ایران اسلامی ضربه خورده و نتوانسته مواضع و سیاست‌های خود را در قبال نظام اجرایی کند سخت عصبانی و ناراحت است بنابراین از هر طریقی در پی انتقام‌جویی و ضربه زدن به ایران است که باید در این میان مراقب و هوشیار بود.

* شناسایی انقلاب در پرتو دین اسلام میسر است

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش به ارائه توضیحی در ارتباط با کدهای شناسنامه انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: هرکس می‌خواهد این انقلاب را بشناسد باید آن را در پرتو دین و اسلام ناب محمدی جست‌و‌جو کند.

به گفته وی، اسلام مندرج در قلب انقلاب ایران، اسلامی منزوی و مرده و یا اسلام اشرافی‌گری و وابسته به غرب نیست بلکه اسلام پاکی است که به روح و روان انسان‌ها حیات می‌دهد.

* جمهوریت، اصل ولی‌فقیه، شهادت و مردمی بودن، عامل تعالی انقلاب

شادمانی جمهوریت نظام اسلامی را به عنوان کد دوم از شناسنامه انقلاب اسلامی برشمرد و در ادامه اظهار داشت: عنصر مترقی ولی‌فقیه به عنوان سکاندار انقلاب، کد تأثیرگذار بعدی در این شناسنامه است که در مقاطع حساس همواره توانسته کشور را از بحران‌های مختلف به سلامت عبور دهد.

وی مردمی بودن این انقلاب و حمایت آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی را عنصر دیگر موجود در این شناسنامه قلمداد کرد و ادامه داد: مردم شجاع، متدین، رزمنده‌پرور و دین‌مدار ایران اسلامی وابستگی و دلبستگی بالایی به این انقلاب دارند به طوریکه این امر زبانزد و مثال‌زدنی است.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به مردم خواستار تداوم حرکت در مسیر ولی‌فقیه و شهیدان از سوی آنان شد و اظهار داشت: اگر کسی خود را از این راه کنار بکشد از انقلاب زاویه گرفته و در آن صورت به انحراف کشیده می‌شود.

* شکل‌گیری انقلاب اسلامی سرآغاز انقلاب مهدی موعود

شادمانی در بخش دیگری از سخنانش شکل‌گیری انقلاب اسلامی را سرآغاز تشکیل انقلاب مهدی موعود (عج) دانست و بیان کرد: اگر می‌خواهیم نزد امام زمان (عج) روسفید باشیم باید با جان و دل انقلاب اسلامی را یاری کنیم چراکه کارکرد این انقلاب انسان‌سازی و انسان‌پروری است.

وی شهید و شهادت را دیگر کد این انقلاب خواند و افزود: حرمت این نظام به وجود شهیدان است که همواره باید آن را گرامی داشت.

* انقلاب با جهاد به دست آمده نه با پز و قیافه و درجه

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رشادت‌های امثال حاج‌ ستارها در جبهه‌های جنگ تأکید کرد: این انقلاب و نظام با پز و قیافه و درجه و شأن و شئون دنیایی به دست نیامده بلکه با دلیری‌های شهدایی همچون حاج ستار کسب شده و باید آن را همواره صیانت و حراست کرد.

وی با بیان اینکه جنس فرهنگ موجود در دفاع مقدس از جنس فرهنگ عاشورا بود، تأکید کرد: رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی پرورش‌یافته مکتب حسینی و زینبی بودند و همواره در مسیر آنها حرکت می‌کردند.

شادمانی در ادامه سخنانش به بیان خاطره‌ای از شهید بزرگوار حاج ستار پرداخت و اظهار داشت: در شب انجام عملیات کربلای 5 یکی از روحانیون شروع به خواندن دعا کرد، وی هنوز جمله مبارک "بسم‌الله الرحمن الرحیم" را به پایان نرسانده بود که بچه‌ها با صفای دل خود شروع به گریه کردند.

وی ادامه داد: کسی در آن جمع روضه نمی‌خواند اما بچه‌ها مثل ابر بهار اشک می‌ریختند، 35 دقیقه به این منوال گذشت ولی هنوز خبری از سکوت آنها نبود، بچه‌ها گریه می‌کردند و با معبود خود به راز و نیاز مشغول بودند، در این بین چهره حاج ستار دیدنی بود، اشک پهنای صورتش را گرفته بود و انگار پیوندی ناگسستنی با مولای خود برقرار کرده که هیچکس را یارای بر هم زدن آن نیست.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: بعد از انجام عملیات، من رو به حاج ستار کردم و گفتم "تو بوی شهید می‌دهی چرا در این عملیات شهید نشدی؟" ایشان در پاسخ بنده گفتند که "فکر کنم خداوند فرصت دیگری به من داده"، 15 روز بعد از این جریان، عملیات کربلای 5 شروع شد و حاج ستار در این عملیات رفتنی شد و به خیل شهدا پیوست.

* حاج‌ ستار پر از معنویت بود

وی بیان داشت: حاج ستار آن قدر معنوی و خدایی بود که بوی شهادتش احساس می‌شد و در نهایت نیز در راه دفاع از دین به معبود خود پیوست.

شادمانی در ادامه سخنانش با اشاره به کتاب شینا و روایت زندگینامه شهید حاج ستار ابراهیمی در این کتاب، از ویژگی‌های شاخص این اثر ادبی گفت و تأکید کرد: خصوصیات برجسته موجود در این کتاب آن را به اثری ماندگار و مورد توجه تبدیل کرده که باید آن را ارج نهاد.

وی با اشاره به اینکه وقتی کتاب دختر شینا را برای مطالعه به دست گرفته، آن را تا تمام شدن مطالب بر زمین نگذاشته است، افزود: قلم روایت این کتاب آنچنان قوی بود که در اثنای مطالعه کتاب و برخورد با جریانات آن 11 بار گریه کردم.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از بهناز ضرابی‌زاده نویسنده این کتاب ارزشمند تأکید کرد: بنده بر خود می‌بالم در کشوری زندگی می‌کنم که چنین فرزندانی دارد که بر تداوم راه و یاد شهیدان مداومت دارند و بخشی از مجاهدت رزمندگان و همسران آنها را به تصویر می‌کشند.

* زندگی شهدا را الگوی خود کنیم

به گفته وی سه فرهنگ ناب در این کتاب ادغام شده که جای بسی توجه دارد، یکی از این فرهنگ‌ها مربوط به فرهنگ ناب و خالص روستایی است، فرهنگ سختکوشی، همسرداری، وفا و گذشت و همچنین فرهنگ جهاد و شهادت نیز موضوعات بعدی هستند که در هم تنیدگی آنها این کتاب را به اثری شاخص تبدیل کرده است.

شادمانی با اشاره به حیا و نجابت قدم‌خیر محمدی کنعان همسر بزرگوار شهید حاج ستار ابراهیمی تأکید کرد: در جای جای این کتاب زندگی پر از حیا و نجابت خانم قدم‌خیر را به وضوح لمس می‌کنیم که باید این امر برای همه مردم به خصوص جوانان ما الگو باشد.

وی در پایان سخنانش خلوص نیت و صفای درون حاج ستار را عامل محبوبیت او در بین تمام رزمندگان دانست و اظهار داشت: ایشان همواره در مأموریت‌ها و وظایف محوله نیز با ظرافت و دقت عمل ورود می‌کردند و در این راه نیز کسب موفقیت حاصل کار این شهید بزرگوار بود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول