اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

نقطه حفاظت شده فرا مرزی «دیزمار» بین ایران و ارمنستان تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: منطقه حفاظت شده «دیزمار» بین کشور ایران و ارمنستان به عنوان منطقه حفاظت شده «فرامرزی» تصویب شد.

نقطه حفاظت شده فرا مرزی «دیزمار» بین ایران و ارمنستان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مصوبه در قالب تفاهم‌نامه، بین وزرای محیط زیست دو کشور به امضاء رسیده است.

وی اهداف این تفاهم‌نامه را رفع مشکلات زیست‌محیطی از جمله تسهیل در رفت و آمد گونه‌های جانوری، حفاظت از تنوع زیستی و همچنین پایش ONLINE (لحظه به لحظه) ارس عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در تشریح ارزش‌های حفاظتی منطقه «دیزمار» گفت: منطقه حفاظت شده «دیزمار» بخشی از اکوسیستم ارسباران است که دارای تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار وسیع و پیچیده‌ای است.

وی افزود: با حفاظت از این منطقه بخشی از سرریز جمعیتی گونه‌های بسیار مهمی چون سیاه خروس، پلنگ، سیاه گوش و خرس قهوه‌ای از منطقه حفاظت شده ارسباران مورد حفاظت قرار می‌گیرد که این موضوع نقش مهمی در افزایش جمعیت گونه‌های جانوری خواهد داشت.

رئیسی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این منطقه را پایین بودن جمعیت انسانی و تعداد روستا نسبت به منطقه ارسباران دانست و گفت: طی سال‌های گذشته به علت مهاجرفرست بودن منطقه، جمعیت انسانی آن کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول