اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

اجرای طرح پیک مهر در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اجرای طرح پیک مهر به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مفید در این استان خبر داد.

اجرای طرح پیک مهر در کردستان

عطاءالله رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: این طرح با عنایت به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کتابخوانی و علم‌آموزی، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی جامعه و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح قفسه‌های ویژه‌ای به صورت ثابت و سیار که حاوی کتاب‌هایی در شمارگان برنامه‌ریزی شده با قطع پالتویی است در ادارات و سازمان‌های پرتردد، مؤسسات، مراکز درمانی و پایانه‌های مسافربری نصب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تصریح کرد: در این طرح علاوه بر توجه خاص به تولید کتاب‌های کم حجم، جذاب و پر محتوا، در راستای نشر کتاب‌هایی با شیوه‌های نوین در رابطه با موضوعات اجتماعی اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

رستگار گفت: کتاب‌های موجود در قفسه‌های ویژه و منحصربه‌فرد در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا علاقه‌مندان در زمان انتظار و یا مسیر مسافرت خود بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون 20 قفسه کتاب برای توزیع و نصب در مراکز از پیش تعیین شده در استان خریداری شده و به زودی عملیات نصب و راه‌اندازی آنها انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نهادینه‌ کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب و ضرورت‌های اصلی جامعه است، این موضوع باید در اولویت کاری نهادهای فرهنگی استان قرار گیرد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول