اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی تاکستان:

1800 هکتار از باغات انگور تاکستان زیر پوشش آبیاری قطره‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: از 25 هزار هکتار از باغات مربوط به کشت انگور در تاکستان بیش از 1850 هکتار آن تاکنون زیر پوشش شبکه آبیاری قطره‌ای قرار گرفته‌ است.

1800 هکتار از باغات انگور تاکستان زیر پوشش آبیاری قطره‌ای است

مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با بیان اینکه بیش از یک هزار و 850 هکتار از اراضی انگور این شهرستان تاکنون در قالب طرح توسعه کشاورزی نوین به سیستم آبیاری قطره‌ای تجهیز شده‌، اظهار داشت: شهرستان تاکستان به عنوان یکی از قطب‌های کشت و تولید انگور در استان قزوین و کشور، سالانه بیش از 300 هزار تن محصول انگور تولید می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان افزود: در حال حاضر 25 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت انگور اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین در عرصه کشاورزی کشور عنوان کرد: مقوله کشاورزی نوین از جمله دغدغه‌هایی است که در طول سال‌های متمادی در کشور جدی گرفته نشده بود که در چند سال اخیر به علت اهمیت موضوع بیشتر مورد توجه مسئولان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: موفقیت کشاورزان نمونه این شهرستان در زیر پوشش قرار دادن حجم زیادی از مزارع این شهرستان به تولید و برداشت انگور نشانه عزم آنان برای توسعه کشاورزی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کشت چند محصول  کشاورزی در این شهرستان آغاز شده که توانست شاخصه‌های کشاورزی را در تاکستان به طور چشم‌گیری افزایش دهد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های عمرانی در حوزه کشاورزی از  ضروریات است که تاکنون بار‌ها مورد توجه قرار گرفته، بیان داشت: روند ساخت مجموعه‌ها و ایستگاه‌های تحقیقاتی در این شهرستان رضایت‌بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان ادامه داد: برگزاری کلاس‌های توجیهی برای کشاورزان می‌تواند در رویارویی آنها با اصول و فنون کشاورزی نوین تأثیرگذار باشد.

این مسئول متذکر شد: مجموعه‌هایی که در بخش کشاورزی و خدمت‌رسانی این بخش فعالیت می‌کنند، لازم است که مورد پشتیبانی مسئولان کشاورزی قرار گیرند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این اداره در راستای تشویق کشاورزان به تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش اذعان داشت: برپایی کلا‌س‌های آموزشی و دعوت از اساتید باتجربه حوزه کشاورزی از جمله برنامه‌های این اداره است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول