اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا خبر داد

فعالیت 349 تعاونی در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون آستارا از فعالیت 349 واحد تعاونی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 349 تعاونی در آستارا

به گزارش خبرنگار فارس از آستارا، محمود ساسانیان عصر امروز در جلسه دیدار مردمی و تعاون‌گران به فعالیت 349 واحد تعاونی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فعالیت بخش تعاون در اقتصاد کشور بسیار ضروری و حیاتی است.

وی با بیان اینکه با حمایت ویژه دولت فعالیت تعاون‌گران در حوزه تعاون افزایش زیادی یافته است، افزود: سرمایه‌گذاری‌های خرد می‌تواند با تجمع در بخش تعاون به سرمایه‌های کلان تبدیل شده و سودآوری بسیاری برای اعضا داشته باشد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در کشور تصریح کرد: افزایش ظرفیت تعاونی‌ها موجب می‌شود تا برای جوانان جویای کار فرصت شغلی ایجاد شده و معضل بیکاری کاهش یابد.

ساسانیان با تصریح بر اینکه بانک‌های عامل در توسعه و پیشرفت تعاونی‌ها نقش بسزایی دارند، ابراز کرد: مشارکت بانک‌های عامل در رونق بخشیدن به فعالیت تعاونی می‌تواند روح همگرایی در جامعه را تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور چندین تعاونی کشاورزی با حمایت دولت در آستارا ایجاد شده است، یادآور شد: در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طرف دولت در حوزه توسعه بخش کشاورزی 11 تعاونی دیگر در روستاهای قره‌سو و حیران شهرستان آستارا ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا راه‌اندازی این تعاونی‌ها را به صورت مستقیم برای 40 نفر از جوانان شهرستان آستارا موجب اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی در ازای هر هکتار از زمین‌های کشاورزی مبلغ 280 میلیون ریال وام به متقاضیان پرداخت می‌کند.

وی تعداد تعاونی‌های کشاورزی در سطح شهرستان را 71 مورد برشمرد و تصریح کرد: تاکنون در حوزه عمرانی 10 تعاونی، در حوزه صنعتی 97 تعاونی، در حوزه فرش دستباف سه تعاونی، در حوزه خدمات 119 تعاونی، در حوزه حمل و نقل 17 تعاونی، در حوزه مسکن 28 تعاونی، و سه تعاونی نیز با گرایش تامین نیاز مصرف و یک تعاونی با گرایش سهام عدالت در آستارا مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول