اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

مدیران تعاونی‌ها در عرصه‌های اقتصادی فعال‌تر شوند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران تعاونی‌های استان آذربایجان‌غربی در عرصه‌های اقتصادی فعال‌تر شوند.

مدیران تعاونی‌ها در عرصه‌های اقتصادی فعال‌تر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد عصر امروز در هفتمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر آذربایجان‌غربی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مدیران تعاونی‌ها باید با خودباوری بیشتر در عرصه‌های اقتصادی استان حضور یافته و توانمندی‌های خود را در معرض نمایش قرار دهند.

وی افزود: ادغام تعاونی‌های کوچک و راکد و تشکیل تعاونی‌های بزرگ ضروری است چه بسا در کشورهای دیگر در این راستا اقدامات مهم و موثری توام با موفقیت شکل گرفته است.

دیزج‌نژاد با تاکید بر ارائه آموزش‌های مبتنی بر نیازهای تعاونی‌ها اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برنامه‌ریزی اصولی اقدام به ارائه آموزش‌های علمی و کاربردی به تعاونی‌ها منطبق با نگرش‌های جدید اقتصادی کند که در این راستا نیز‌ آموزش مدیران تعاونی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل گفت: تعاونی‌ها باید برای ترویج فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل تلاش کنند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی در راستای ترویج فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل پیشنهاد شده است تا یک تعاونی عرضه کالاها و محصولات تولیدی استان تشکیل و با حمایت دولت در مرکز شهر اقدام به فعالیت کند.

دیزج‌نژاد در ادامه بر تقویت شرکت سرمایه‌گذاری بخش تعاون استان برای حضور در عرصه‌های اقتصادی استان تاکید کرد.

وی یکی از الزامات مهم اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را مردمی کردن اقتصاد عنوان کرد که از طریق تعاونی‌ها به دست می‌آید.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها سهیم هستند که در این بین سهم تعاونی‌ها بسیار زیاد است.

دیزج‌نژاد خاطرنشان کرد: رعایت عدالت یکی از شاخصه‌های اصلی اقتصادی جمهوری اسلامی است که در این زمینه لازم است تجربه‌های موفق اقتصادی کشورهای دیگر را به ویژه در حوزه تعاونی‌ها بررسی کرده و با بومی‌سازی آنها در کشور اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: داشتن نگاه تطبیقی برای دانش‌آموختگان حوزه‌های اقتصادی و مدیران بنگاه‌های اقتصادی در موفقیت آنها و استفاده از روش‌های اصولی و علمی موثر است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: بعد از انقلاب تجربه خوبی در حوزه تعاونی‌ها در کشور به دست آمده است که این تجربه برای شکوفایی و رونق، مسیر طولانی را سپری کرده است که امروز برخی از تعاونی‌ها باید شیوه‌ها و کاربردهای خود را تغییر داده و خود را با شرایط و ضروریات جدید اقتصادی تطبیق دهند.

وی افزود: کارهای اقتصادی ضروریات منحصر به خود را دارند که حرکت مبتنی بر اعتماد از شاخصه‌های آن است که این اصل مهم در تعاونی‌ها موضوعی کاملا حل شده است و حرکت‌های اولیه بر مبنای اعتماد شکل می‌گیرد.

در ادامه از تعاونی‌های برتر استان با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول