اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بیله‌سوار:

تعاون ابزار کارآمد اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: تعاون یکی از ابزارهای کارآمد و توانمند تحقق شعار سال و همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی است.

تعاون ابزار کارآمد اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه تعاونی که به مناسبت هفته تعاون در بیله‌سوار برگزار شد، اظهار داشت: هرچند سهم تعاون در اقتصاد کشورمان هنوز تحقق و عینیت نیافته است ولی توجه به این بخش می‌تواند ابزاری کارآمد و سیاست اصولی در پیشبرد اهداف اقتصادی و خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی دشمن باشد.

وی با اعلام اینکه در این شهرستان 75 شرکت تعاونی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، خدماتی و همچنین تولیدی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: بیش از 95 درصد تعاونی‌های این شهرستان فعال هستند و اگر با مشکلاتی مواجه هستند اغلب از ناحیه کمبود اعتبار و پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه در گردش است که امیدواریم در این ارتباط اقدامی مناسب با همکاری بانک‌ها انجام شود.

زیبانژاد از تعاونی‌ها به عنوان ابزار مهم و کارآمد در اشتغالزایی یاد کرد و افزود: با توجه به سیاست کوچک‌سازی دولت و خروج از تصدیگری و همچنین محدود بودن استخدام‌ها در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تعاونی‌ها در اشتغالزایی جوانان تحصیل‌کرده نقش‌آفرین هستند و افراد جویای کار رسالت عظیمی را در به ثمر نشستن اهداف تعاون عهده‌دار هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با هفته تعاون در این شهرستان دو طرح تعاونی به صورت گسترده به بهره‌برداری می‌رسد که برای راه‌اندازی آنها بیش از 400 میلیون تومان هزینه شده و اسباب اشتغال 40 نفر نیز در این تعاونی‌ها فراهم آمده است.

وی اضافه کرد: یکی از این تعاونی‌ها مربوط به تعاونی تولید انواع پوشاک می‌باشد که در این زمینه بیش از 120 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است و در کنار آن تعاونی خدمات آموزشی کارآفرینان خبره نیز در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در مجموع شرکت‌های تعاونی و مجموعه‌های کارآفرین از قابلیت ایجاد فرصت‌های شغلی مطلوب برخوردار هستند به طوریکه به نظر می‌رسد حل برخی از مشکلات تعاونی‌ها می‌تواند معایب و کاستی‌ها را به حداقل برساند.

به گزارش فارس، همزمان با هفته تعاون فرماندار گرمی نیز در نشست با تعدادی از تعاونگران در این شهرستان ادامه داد: تعاونی‌های منطق به حمایت جدی نیاز دارند تا بتوانند هم در تحقق شعار سال و ایجاد فرصت‌های اشتغال موفق عمل کنند.

عزیز صحرایی یادآور شد: تعاون رسم دیرین و کلام توصیه شده دین ماست به طوریکه در سایه تعاون، همدلی و مشارکت است که بخش عظیمی از نارسایی‌های اقتصادی برطرف می‌شود.

وی ترویج فرهنگ تعاون در جامعه را در ایجاد اشتغال توأم با عدالت اجتماعی مهم برشمرد و گفت: با تجمیع سرمایه‌ها و ساماندهی نیروهای تحصیل‌کرده جویای کار می‌توان به شایستگی بستر اشتغال مولد را فراهم آورد.

صحرایی عضویت 88 هزار نفر در 95 تعاونی فعال این شهرستان را یادآور شد و افزود: در این تعاونی‌ها برای یک‌هزار و 200 نفر فرصت اشتغال فراهم آمده است.

وی در پایان تصریح کرد: تعاونی‌های شهرستان گرمی در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی فعالیت می‌کنند و سعی می‌شود مشکلات و معایب احتمالی نیز به سرعت برطرف شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول