اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

تشکیل 340 تعاونی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در یک سال اخیر 340 تعاونی در گیلان تشکیل شده است.

تشکیل 340 تعاونی در گیلان

خلیل حنیف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به موضوع تعاون در کشور، اظهار کرد: 2 هزار و 810 تعاونی و اتحادیه فعال و در دست اجرا در گیلان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 340 تعاونی در یک سال اخیر تشکیل شده است.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی در آستانه بهره‌برداری، ابراز کرد: در هفته دولت و تعاون سال جاری 22 پروژه با تسهیلاتی بالغ بر 101 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول افزود: در پروژه‌های مذکور که با حجم سرمایه‌گذاری کلی 249 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است، برای 593 نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد واحدهای مسکن مهر در گیلان توسط شرکت‌های تعاونی احداث می‌شود، گفت: تعداد 136 شرکت تعاونی مسکن مهر عملیات احداث 15 هزار و 263 واحد مسکونی را در دست اجرا دارند.

حنیف اضافه کرد: از این تعداد 500 واحد در شهرهای خمام و انزلی به متقاضیان تحویل داده شده و تا دهه فجر امسال نیز مجموعاً 7 هزار و 196 واحد دیگر در گیلان به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی درباره ایجاد مشاغل خانگی در گیلان، ابراز کرد: سال گذشته 4 هزار و 247 نفر از تسهیلات به مبلغ 127 میلیارد ریال برای ایجاد مشاغل خانگی استفاده کرده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، پالایش پرونده‌های تسهیلاتی در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات را یکی از کارهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان دانست و تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 155 میلیارد ریال طرح آماده ارسال به سیستم بانکی است.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی در گیلان، خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی کارجویان مشمول طرح توسعه کشاورزی تعداد 5 هزار و 838 نفر در سامانه مختص این امر ثبت نام کرده‌اند و یک‌هزار و 686 نفر واجد شرایط بوده و یک‌هزار 189 نفر نیز مورد مشاوره قرار گرفتند که منجر به تشکیل 52 شرکت تعاونی کشاورزی مهر شد.

به گفته حنیف، از محل اعتبارات مربوطه تعداد 44 طرح به مبلغ حدود 116 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی با اشاره به عضویت یک میلیون و 700 هزار نفر در تعاونی‌های سهام عدالت گیلان در قالب 16 تعاونی، ابراز کرد: تاکنون بالغ بر 522 میلیارد ریال سود توسط شرکت‌های تعاونی استان توزیع شده است.

این مسئول با تصریح بر اینکه اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقتصاد را به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم کرده است، یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی باید به 25 درصد برسد.

وی، درباره فعالیت 2 هزار و 810 تعاونی و اتحادیه فعال و در دست اجرای گیلان، تصریح کرد: از این تعداد 689 تعاونی در بخش کشاورزی، 812 تعاونی در بخش صنعت و یک‌هزار و 309 تعاونی نیز در بخش خدمات و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول