اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد

نظارت استصوابی بر شرکت‌های تعاونی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خوزستان به نظارت کارشناسان اداره تعاون بر شرکت‌های تعاونی استصوابی تأکید کرد.

نظارت استصوابی بر شرکت‌های تعاونی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدباقر الفت ظهر امروز در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان و گرامیداشت هفته تعاون گفت: نظارت کارشناسان تعاون بر شرکت‌های تعاونی استصوابی است به این معنی که بدون نظر این کارشناسان تصمیم گیری‌ها قابلیت بطلان دارد و مدیران باید نظر کارشناسان تعاون را در نظر گیرند.

وی تاکید کرد: نظارت کارشناسان بر تعاونی‌ها مانع بروز رفتارهای سودجویانه می‌شود.

الفت همچنین با بیان اینکه این روزها شاهد افزون شدن اختلاف طبقاتی هستیم و خطراتی در عرصه اجتماع دارد که موجب به وجود آمدن یک طبقه کوچک پولدار و یک طبقه بزرگ فقیر می‌شود.

وی با اشاره به اصول 9 گانه تعاونی‌ها گفت: این اصول موجب ترویج فرهنگ حاکمیت مردم بر خود است به طور مثال داشتن حق رای، داشتن یک رای برای هر عضو، بررسی حساب‌ها، انتخاب مدیران و ارائه گزارش مدیران از اصول بنیادی تعاونی‌ها هستند.

به گفته وی، با توجه به اینکه شرکت‌های تعاونی در حوزه اقتصاد مقدمه تشکیل شرکت‌های بزرگ هستند، نیازمند توجه جدی هستند و باید از آنها حمایت شود.

وی در ادامه برخی مدیران شرکت‌های تعاونی اصول بنیادی این شرکت‌ها را پس از مدتی فراموش می‌کنند، تصریح کرد: مدیران حق استفاده اختصاصی از اموال شرکت تعاونی را ندارند و نمی‌توانند از تسهیلات بانکی برای خرید خودرو،‌ منزل مسکونی و... استفاده کنند.

الفت افزود: بسیاری از اختلافات تعاونی‌ها مربوط به کارهای انفرادی و عدم اجرای کارها به صورت مشارکتی است.

وی همچنین بر سطح بندی آموزش‌های ارائه شده به شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و گفت: آموزش‌ها برای تعاونی‌های جدید و قدیمی یکسان ارائه می‌شود به همین دلیل برای باتجربه‌ها تکراری و خسته کننده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی به راهنمایی و حمایت نیاز دارند افزود: اعضای تازه کار باید برای مواجهه با بروکراسی اداری و برخورد با سازمان‌ها آموزش ببینند.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول