اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی مازندران:

جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک هدف تعاونی‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون امور تعاونی‌های اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک هدف تعاونی‌ها است.

جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک هدف تعاونی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مصطفی کیاکجوری یکشنبه شب در همایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش تعاون شهرهای مرکزی مازندران به میزبانی آمل با اشاره به اینکه هزار و 181 تعاونی ثبت شده در مازندران وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 4 هزار و 961 تعاونی فعال هستند.

این مسئول با بیان اینکه 40 درصد تعاونی‌های مازندران فعال نیستند، افزود: از تعداد تعاونی‌های غیرفعال، یک‌هزار و 756 تعاونی نیز در دست اجرا است.

کیامجوری با اعلام اینکه 3 هزار و 256 تعاونی در استان مازندران زمانی فعالیت داشتند، اما بعدها دچار مشکلاتی شدند، ادامه داد: در این بخش به دنبال شناسایی عوامل رکود و غیرفعال شدن و رفع شدن این مشکلات در این واحدها هستند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 806 تعاونی نیز در مازندران راکد هستند، ابراز داشت: این تعداد تعاونی‌هایی هستند که گروهی دور هم جمع شدند تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه ما اجازه نداریم هیچ تعاونی را منحل کنیم، افزود: برای این تعاونی‌ها نیز هیچ مجمعی برای انحلال تشکیل نشده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها باید فرهنگ کار گروهی را گسترش دهند، تصریح کرد: اعضای تعاونی باید بدانند که در مضرات و منافع یکدیگر باید شریک باشند.

کیاکجوری با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نباید انتظار منافع مادی را بلافاصله پس از تشکیل داشته باشند، بیان کرد: مشکل دوم در تعاونی‌ها این است که برخی اعضای این بخش می‌خواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند.

وی با اعلام اینکه هدف از تشکیل تعاونی‌ها، جمع کردن سرمایه‌های کوچک اعضا و کارآفرینی با آن است، اذعان داشت: بسیاری از کسانی که تعاونی تشکیل می‌دهند انتظار دارند در همان آغاز تشکیل دولت تسهیلات کلانی به آنها بدهد در حالی که این امر با روح تعاون سازگار نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه تعاونی‌ها باید در آغاز تشکیل از سهم آورده اعضا استفاده کنند، متذکر شد: دولت تنها می‌تواند در بخشی از این کارآفرینی مشارکت کند نه اینکه تمامی سرمایه موردنیاز را بپردازد.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول