اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه دماوند:

سیره جعفری مبنای کار اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند گفت: درس‌ها‌ی بزرگی از سیره و مکتب امام جعفر صادق(ع) از اقتصاد مقاومتی در روایات وجود دارد که باید به جامعه تبیین شود.

سیره جعفری مبنای کار اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بازنگری به سیره عملی و علمی امام جعفر صادق (ع) در آستانه شهادت آن امام معصوم به ویژه در خصوص اقتصاد مقاومتیِ مدنظر رهبر فرزانه انقلاب امری ضروری است.

وی ادامه داد: باید با نگاهی به فرمایشات ائمه اطهار (ع) در فرصت‏های مناسب در خصوص اقتصاد مقاومتی فرهنگ‏سازی کرد.

علاءالدینی اضافه کرد: در میان مصادیق بی‏شمار از نحوه عمل در اقتصاد مقاومتی از جانب امام جعفر صادق (ع) مختصراً به نمونه‏ای اشاره می‏‏شود.

رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند افزود: در این نمونه مخاطب ایشان بازاریان و تاجرانی هستند که نبض اقتصادی را در دست گرفته و با تلاش خود در مسیر پویایی جامعه به سرمایه‏گذاری می‏پردازند.

وی ادامه داد: آن هشدار امام ششم شیعیان جهان به این قشر، هشداری است که امروز باید از سوی مسئولان اقصادی و فعالان در این عرصه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

علاءالدینی اضافه کرد: روزی «مصادف»، وکیل تجاری امام جعفر صادق (ع) به درخواست آن امام همام نزد ایشان شرفیاب شد.

رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند افزود: امام هزار دینار به او دادند و فرمودند که برای تجارت به مصر برو که بهترین و حلال‏ترین راه برای کسب روزی تجارت است.

وی ادامه داد: مصادف با همان هزار دینار اقلامی را خریداری کرد و به همراه کاروانی به مصر سفر کرد و پس از مدتی دو کیسه سکه هزار درهمی و در مجموع دو هزار درهم برای امام صادق (ع) بازگرداند.

علاءالدینی اضافه کرد: امام صادق (ع) خطاب به مصادف فرمودند که سود سرشاری را با خود آورده‏ای؛ چگونگی کسب را تشریح کن. مصادف در پاسخ ایشان گفت: زمانی که ما به حاشیه مصر نزدیک می‏شدیم، براساس اخبار واصله از کاروان در حال خروج از شهر دریافتیم که کالاهای موجود در محموله ما در سرزمین مقصد کمیاب شده است؛ از این رو با یکدیگر هم‏پیمان شدیم که بهای آن را به کمتر از دو برابر قیمت نفروشیم.

وی ادامه داد: امام معصوم خطاب به مصادف فرمودند که «سبحان‏الله، شما علیه مسلمانان سوگند یاد می‏کنید و این گونه اجحاف می‏کنید؟».

علاءالدینی اضافه کرد: امام جعفر صادق (ع) کیسه نخست را به عنوان سرمایه اولیه برداشتند و کیسه دوم (سود آورده) را به مصادف بازگرداند و به وی فرمود که «ما را نیازی به این سود نیست».

به گفته علاءالدینی ، ایشان در ادامه به وکیل تجاری خود تاکید کردند که «یَا مُصَادِفُ مُجَادَلَةُ السُّیُوفِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ الْحَلَالِ (ای مصادف بدان که نبرد در میدان جنگ در مقابل دشمن راحت‏تر از طلب روزی حلال است)».

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول