اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جامعة المصطفی العالمیه

سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه آغاز شد

خبرگزاری فارس: مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه از مراکز زیر پوشش جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد.

سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در فاصله دو روز پس از آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه از مراکز زیرپوشش جامعة المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی رئیس مجتمع عالی فقه به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های مجتمع آموزش عالی فقه پرداخت و از طلاب خواست تا در سال تحصیلی جدید با جدیت هر چه بیشتر در راه فراگیری علوم دینی تلاش کرده و همراه با آن توجه به تهذیب نفس و نکات اخلاقی را مدنظر قرار دهند.

در ادامه این مراسم رئیس جامعة المصطفی العالمیه نیز طی سخنانی به بیان نکات اخلاقی برای طلاب مجتمع آموزش عالی فقه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان 10 نکته در خصوص اهمیت رعایت اخلاص در امور مختلف تاکید کرد: اخلاص باید در متن زندگی ما جریان داشته باشد و اساتید نیز وظیفه دارند که نسبت به تقویت روحیه اخلاص در طلاب توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید توصیه‌های اخلاقی میان طلاب رواج داشته باشد خاطر نشان کرد: طلاب باید به همان میزان که به فراگیری علم و دانش اهمیت می‌دهند به تقویت مسائل اخلاقی در خود نیز توجه داشته باشند و در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرده و هیچ عذر و بهانه‌ای در این خصوص پذیرفته نیست.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به ابعاد مختلف توجه به اخلاص تاکید کرد: انسانی که اسیر ستایش دیگران است، وجود خود را به متاعی پست فروخته است و اگر کسی بدون اخلاص نسبت به درس خواندن و درس دادن اقدام کند، کار او خدایی نیست.

شایان ذکر است در حال حاضر در مجتمع آموزش عالی فقه دو هزار طلبه از 37 کشور جهان مشغول فراگیری علوم دینی هستند و علوم دینی از سطح یک تا پنج به طلاب آموزش داده می‌شود.

270 نفر از اساتید حوزوی نیز در این مدرسه مشغول آموزش علوم دینی به طلاب غیرایرانی هستند که بیش از 20 نفر آنها تابعیت غیرایرانی دارند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول