اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدامی برای خودکفایی شهرداری

شهرداری خرم‌آباد نهالستان تولید گیاهان زینتی احداث می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار خرم‌آباد از احداث نهالستان بزرگ تولید گیاهان زینتی در جهت خودکفایی شهرداری در تهیه گل و گیاهان مورد نیاز فضای سبز خرم‌آباد خبر داد.

شهرداری خرم‌آباد نهالستان تولید گیاهان زینتی احداث می‌کند

هرمز نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری و هر چه زیباتر شدن سیمای شهری گلخانه موجود در حاشیه بوستان خرم‌کنار برچیده شد و در آینده نزدیک با تکمیل پروژه نهالستان بزرگ شهرداری، تولید گل و گیاهان زینتی مورد نیاز شهر خرم‌آباد از طریق این نهالستان تأمین می‌شود.

نصیری افزود: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری در سال 1371 تاسیس شده است و تاکنون غیر از یک گلخانه با فضای حدود 500 متر فاقد یک نهالستان منسجم و کافی بوده است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به مشخصات این پروژه خاطرنشان کرد: یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت پنج هکتار واقع در خارج از محدوده شهر برای احداث این نهالستان تهیه شده است و تاکنون اقدامات لازم برای تأمین آب آن از طریق حفر چاه و هم‌چنین نصب یک دستگاه موتور دیزلی صورت پذیرفته است.

وی افزود: پی‌گیری‌های لازم جهت انتقال شبکه برق نیز صورت پذیرفته است و مراحل احداث ساختمان نگهبانی و ساختمان مدیریت این نهالستان به پایان رسیده است.

نصیری در خصوص برچیده شدن گلخانه قدیمی شهرداری اظهار داشت: با توجه به گستردگی مجتمع زیباکنار و استقبال همشهریان از این گردشگاه ساحلی، وجود یک گلخانه در سطح پارک ناموزون و ناهمگن به نظر می‌رسید.

وی در همین خصوص افزود: با جابه‌جایی نهالستان قدیمی که تولیدات آن نیز کفاف فضای سبز شهر را نمی‌داد، ضمن بهبود سیمای منطقه 15 هزار مترمربع فضای سبز در اختیار عموم همشهریان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول