اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی ‌و کاربردی:

حفظ و قرائت قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در کلام الهی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علمی‌ و کاربردی کشور با تاکید بر توجه به تدبر در قرآن مجید، گفت: حفظ و قرائت قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در کلام الهی است.

حفظ و قرائت قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در کلام الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی فیض ظهر امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری قرآن دانشگاه علمی کاربردی که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قرآن همواره حاوی آموزه‌های جدید است که باید استخراج و در آن تدبر شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان عرصه قرآن تاکید داشتند که تلاوت قرآن باید موجب افزایش شوق و علاقه مردم به خواندن کلام‌الله شود.

وی گرایش و شوق به قرآن را موجب تدبر در آیات الهی خواند و بیان داشت: حفظ و قرائت قرآن مقدمه‌ای در تدبر این کلام الهی است چراکه با تدبر اصل و منظور نزول کتاب وحی محقق می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علمی‌ و کاربردی گفت: عبادتی که تفحص و پرداختن به عمق در آن صورت نگیرد خیر و منفعتی به دنبال نخواهد داشت لذا باید خواندن و تلاوت قرآن با تدبر همراه باشد.

فیض عنوان کرد: تدبر در قرآن به معنای فکر کردن و اندیشیدن حکیمانه آیات الهی است که با رعایت این موارد می‌توان به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در چنین جشنواره‌ها و مسابقاتی باید از مسیر مطالعه و پژوهش، حفظ و قرائت قرآن به سمت یافتن شخصیت قرآنی پیش برویم.

فیض با بیان اینکه مسلمان‌ها باید شخصیت قرآنی داشته باشند، افزود: همه ما مسلمان‌ها باید برای تمامی گفته‌ها و تصمیماتمان در زندگی سند قرآنی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: استفاده از قرآن ویژه گروه خاصی نیست و نباید خود را محدود به استفاده با واسطه از کلام الهی کنیم بلکه باید به طور مستقیم و تدبرگونه از آیات قرآن بهره ببریم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علمی ‌و کاربردی اظهار داشت: در هر جامعه‌ای که قرآن مورد توجه قرار گیرد بدون شک عترت نیز مهجور نبوده بلکه مورد توجه همگان خواهد بود.

فیض در پایان قرآن را نقطه مشترک بین تمامی فرق اسلامی خواند و تصریح کرد: اگر توجه به قرآن مبنای تفکر و اداره حکومت اجتماعی قرار گیرد بحث اختلافات جزئی شیعه و سنی هم کنار گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول