به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد روستا در همایش مدیریت عمر و فرصتهای تحول زندگی که از سوی مرکز آموزش بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در زندگی مدیریت عمر از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: ما در زمینه کسب موفقیت باید به سه عنصر مدیریت تجربه دیروز، استفاده از شرایط امروز و امید به فردا توجه لازم را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مقوله مدیریت باید از دوران کودکی آموزش داده شده و خانوادهها در این زمینه مسئول هستند افزود: باید از هماکنون کار خود را در این زمینه آغاز کنیم، چرا که برای آغاز هر کاری دیر نیست.
پدر بازاریابی ایران در ادامه با اشاره به پایههای مدیریت عمر گفت: مدیریت تحول، بهپویی مستمر، سیستمی و استراتژیک پایههای مدیریت عمر به شمار میروند و عمر دارای ویژگیهای مهمی نظیر فانی بودن، نامعلوم و غیرقابل بازگشت بودن، غیر قابل داد و ستد و جایگزین بودن است.
وی در ادامه با اشاره به عناصر مؤثر در عمر تصریح کرد: عقل، عاطفه، عقاید، شایستگی و مهارت، عزت نفس و عمل از جمله عناصر قابل توجه در عمر است و این عناصر در مدیریت عمر مؤثر هستند.
روستا با اشاره به نقش عواطف و احساسات در مدیریت زندگی تاکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده 70 درصد خریدهای انسانها و دو سوم داد و ستدها از روی عواطف و احساسات صورت میگیرد و این آمار دلیل محکمی بر نقش عواطف در مدیریت زندگی است.
وی با اشاره به اینکه زندگی افراد به دورههای مختلفی تقسیم میشود خاطر نشان کرد: باید برای هر یک از دورههای زندگی برنامهریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم با مدیریت مناسب بهرهبرداری بهتری از عمر خود داشته باشیم.
انتهای پیام/و20/د1000