اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری آبادان:

5 مهر را در قاب پایتخت پنجره‌ها به تصویر می‌کشیم

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آبادان گفت: برای چهارمین سال متوالی، پنج مهر و شکست حصر آبادان را در قاب جشنوراه پایتخت پنجره‌ها به تصویر می‌کشیم.

5 مهر را در قاب پایتخت پنجره‌ها به تصویر می‌کشیم

مریم دلباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: چهارمین جشنواره پایتخت پنجره‌ها در نخستین گام توسط حوزه هنری آبادان بنیان‌گذاری و برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره منطقه‌ای تاکنون در سه دوره متوالی برگزار شده و امسال چهارمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد که البته همچنان با استقبال پرشور مواجه است.

سرپرست حوزه هنری آبادان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر هدف از برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: معمولاً به سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اهمیت زیادی داده می‌شود و پنج مهر، شکست حصر آبادان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا بر آن شدیم که به‌مناسبت پنج مهر و تبیین رشادت‌مردی‌ها و دلاوری‌ رزمندگان دوران دفاع همچنین اتفاقات به‌وقوع پیوسته در این روز ارزشمند را در قالب آثار هنری به تصویر بکشیم.

دلباری بیان کرد: در پنج مهرماه بود که شهدا و رزمندگان بسیار با اهدای خون خود، توانستند آبادان را از حصر نجات داده و به سرزمین‌مان دوباره هدیه دهند.

* کتاب جشنواره پایتخت پنجره‌ها چاپ شد

وی با بیان جمله معروف "هر چه در قالب هنر گنجانده نشود، ماندنی نیست" گفت: برای ماندگاری یک اثر باید آن را به هنر آمیخت و ما نیز برای جاودانی پنج مهر، برگزاری جشنواره پایتخت پنجره‌ها را برگزار می‌کنیم.

سرپرست حوزه هنری آبادان با بیان اینکه جشنواره در هر سه دوره گذشته با استقبال بسیار چشمگیری روبه‌رو بوده، افزود: جشنواره پایتخت پنجره‌ها در چهار محور شعر، داستان، عکس و نمایشنامه برگزار می‌شود و البته به‌صورت کتاب نیز توسط حوزه هنری آبادان به چاپ رسیده است.

وی همچنین عنوان کرد: نمایش خیابانی و نمایش فیلم در فضاهای باز از دیگر اقدامات حوزه هنری در حاشیه برگزاری این جشنواره بوده تا هر چه بیشتر جوانان را با ارزش‌ها و رویدادهای دفاع مقدس به‌ویژه پنج مهر آشنا کند.

دلباری با بیان اینکه این نمایش‌ها در دو شهر آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود، افزود: جوانان و نسل امروز علاوه بر تبلیغات و برنامه‌هایی که در خصوص دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ارائه می‌شود با دیدن نمایش‌های خیابانی می‌توانند از نزدیک حوادث و زحمات رزمندگان، شهدا و ایثارگرانی که در شهر ماندند تا اجازه ندهند مرز و دیارشان سقوط کند را دیده و آنها را لمس کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره، ماندگاری پنج مهر و وقایع این روز بزرگ و تاریخ‌ساز در کشورمان است.

* آثار از 31 شهریور تا پنجم مهرماه داوری می‌شوند

سرپرست حوزه هنری آبادان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حوزه هنری آبادان در سه دوره گذشته و امسال نیز به‌خوبی توانسته رسالت خطیر تقبل کرده را در جشنواره به‌خوبی و به نحو احسنت اجرایی کند.

وی با اشاره به مهلت ارسال آثار به جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار از ابتدای مردادماه بوده و تا 23 شهریور تمدید شده که این موضوع از طریق پیامک، پوستر و رسانه‌ها به مردم اعلام شده است.

دلباری خاطرنشان کرد: آثار رسیده به جشنواره از 31 شهریور تا پنجم مهرماه داوری، و به آثار برگزیده و منتخب نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این جشنواره اشاره کرد و افزود: عصری با دفاع مقدس، شب شعر دفاع مقدس، نمایش فیلم، اجرای نمایش خیابانی و اجرای نمایش صحنه‌ای از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره منطقه‌ای است.

* می‌خواهیم مراسم اختتامیه را در زادگاه پایتخت پنجره‌ها برگزار کنیم

سرپرست حوزه هنری آبادان خطاب به مسئولان شهری تصریح کرد:این جشنواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پنج مهر بوده و در ابعاد بسیار وسیع و بزرگی برگزار می‌شود، از این‌رو از مسئولان شهری انتظار می‌رود بیش از پیش با حوزه هنری آبادان تعامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: در دوره‌های پیش به‌دلیل در اختیار نداشتن فضای مناسب، مراسم اختتامیه و داوری آثار را به ناچار در اهواز برگزار کردیم البته امسال تمام تلاش و سعی‌مان بر این است که مراسم اختتامیه را در زادگاه پایتخت پنجره‌ها، آبادان برگزار کنیم.

دلباری در پایان با بیان اینکه در راستای ارتقای بخش فرهنگی و هنری شهرستان باید همه شهر به میدان و پای کار بیایند، اظهار کرد: می‌طلبد مسئولان شهری دست در دست یکدیگر دهند و با همدلی و تعامل مضاعف این جشنواره که با هدف پنج مهر و برای همین مرز و دیار برگزار می‌شود را حمایت کنند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول