اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

سیاسی‌کاری در هنر آسیب‌زا است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد سیاسی‌کاری در حوزه فرهنگ و هنر را آسیب‌زا خواند و گفت: باید زمینه استفاده از ظرفیت‌های بالای مردمی در این حوزه فراهم شود.

سیاسی‌کاری در هنر آسیب‌زا است

رضا پارسیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: زمانی ما در جبهه‌های دفاع مقدس شاهد بودیم که رزمندگان اسلام از هر قشر و سلیقه‌ای در یک سنگر برای یک هدف مشترک جمع می‌شدند و برای هیچ کس هم مهم نبود که چه کسی از چه جناحی است و چه طرز فکر سیاسی دارد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اکنون نیز در عرصه فرهنگ و هنر این استان باید این الگو را مدنظر قرار دهیم و بدون توجه به گرایش سیاسی افراد، از همه ظرفیت‌های مردمی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی در میان مردم وجود دارد، گفت: وابسته شدن به جناح و باند در فرهنگ و هنر مصیبت است و وقتی چنین اتفاقی بیفتد باید فاتحه آن را بخوانیم.

پارسیان‌نژاد تاکید کرد: همواره تلاش کرده‌ایم در حوزه هنری نگاه سیاسی نداشته باشیم و مطمئنا این رویه ادامه خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، تفکر سیاسی را با سیاسی‌کاری متفاوت دانست و بیان کرد: هنرمندان باید فارغ از مسائل سیاسی، صدای مردم باشند و در همه مسائل از بدنه جامعه و مردم جلوتر باشند.

وی تصریح کرد: در گذشته، هنرمندانی که آلت دست سیاسیون بودند از سیاسی‌کاری خود آسیب دیدند و جایگاه مردمی خود را از دست دادند.

پارسیان‌نژاد از تلاش ناموفق برخی سیاسیون برای نفوذ به حوزه فرهنگ و هنر این استان در گذشته خبر داد و گفت: هنرمند بدون ارتباط با مردم و پذیرش عمومی، عمری نخواهد داشت و چنین هنرمندی جایگاهی در میان مردم پیدا نمی‌کند.

این مسئول هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هفت سال گذشته کارهای خوبی در حوزه فرهنگ این استان صورت گرفته ولی ورود افراد سیاسی به علت اشراف نداشتن به مسائل فرهنگی و هنری موجب کم‌اثر شدن خروجی آن‌ها شده که امید است این وضعیت تکرار نشود.

وی، نیت این مسئولان فرهنگی را خیر دانست و ادامه داد: نقایص مدیریتی حوزه فرهنگ عامدانه نبوده بلکه به علت عدم اشراف به جنس فرهنگ و هنر ناخودآگاه وارد تبلیغات سیاسی به جای کار فرهنگی شدیم.

پارسیان‌نژاد تاکید کرد: همان الگویی که در دوران دفاع مقدس از جمع شدن بچه‌های رزمنده با تفکرات و سلیقه‌های مختلف و گاها متضاد به دور هم، آموختم را در دوران مدیریتی خود در حوزه هنری نیز آویزه گوش خود قرار دادم. 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان این استان را معتقد به اصول و اخلاق خواند و خاطرنشان کرد: برخی نگرانی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، سخت‌گیری بیش از حد بوده و غالب هنرمندان ما قابلیت کار در این حوزه را دارند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول