اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

مدیران کارخانجات حمایت خود را از تعاونی‌ها به کمترین حد رسانده‌اند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: متاسفانه بانک‌ها همکاری‌های لازم را در ارائه وام و تسهیلات به شرکت‌های تعاونی به عمل نمی‌آورند و مدیران کارخانجات حمایت خود را از تعاونی‌ها به کمترین حد رسانده‌اند.

مدیران کارخانجات حمایت خود را از تعاونی‌ها به کمترین حد رسانده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده صبح امروز در جمع اعضای تعاونی‌های مصرف کارگری استان اظهار کرد: گسترش فرهنگ تعاون و همکاری، باعث شکوفایی جامعه در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، ‌اقتصادی و سیاسی می‌شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد تعاونی‌ها مبنی بر اینکه تعاون چشمه جوشان اشتغال است، گفت: تعاون و تعاونگران افراد صبور، تلاشگر و ایثارگران و کارگزاران توانمندی هستند که در اقتصاد، سازندگی، آسایش اعضای تعاونی‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

صادق‌زاده با تاکید بر اینکه برای اشتغال، دولت باید گام‌های موثری را در ایجاد تعاونی‌ها بردارد، افزود: تعاونى‌ها مى‌توانند همگام با سیاست‌هاى دولت در ایجاد اشتغال و بهبود شرایط زندگى، کار، تولید و ارتقاى سطح درآمد و وضعیت اجتماعى مردم مؤثر باشند.

نماینده تعاونی‌های مصرف استان در مجمع اتحادیه امکان با تاکید بر اینکه دولت باید بدون چون و چرا از بخش تعاون حمایت کند، گفت: دولت باید برای حمایت عملی و جدی برای رشد و توسعه تعاونی‌های مصرف کارگران گام بردارد و تسهیلات اعتباری و تخفیف مالیاتی تعاونی‌ها برای حمایت جدی از بخش تعاون به کار بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بانک‌ها به خصوص بانک توسعه تعاون همکاری‌های لازم را در ارائه وام و تسهیلات به شرکت‌های تعاونی به عمل نمی‌آورد و مدیران کارخانجات حمایت خود را از تعاونی‌ها به کمترین حد رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تک‌روی بعضی از مدیران تعاونی‌ها و اعضای هیئت مدیره عامل دیگری از رکود تعاونی‌ها است، ادامه داد: ورود به کارهای دسته‌جمعی همتی بزرگ و تلاشی مضاعف می‌طلبد که این روحیه باید در تک تک مدیران توانمند باشد تا شاهد پیشرفت روزافزون تعاونی‌ها باشیم.

صادق‌زاده گفت: باید با تحقیق و آسیب‌شناسی واقعی تدابیر لازم اندیشیده شود و سپس با برطرف کردن مشکلات و موانع برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح و حساب شده در راستای رشد و ترقی و حفظ و صیانت از سرمایه‌های کارگران و تعاونی‌های مصرف، سرلوحه برنامه‌های اتحادیه امکان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه بر اساس مصوبه مجمع اقدام به فروش بخشی از دارایی‌های مازاد خود برای افزایش نقدینگی کرده است، گفت: این اتحادیه باید برای بنیه مالی تعاونی‌ها تصمیم مطلوب و راضی‌کننده به نفع اعضای تعاونی‌ها بگیرد و خدمات خود را گسترده‌تر بکند.

 محمدحسین منافی، رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه با نهادینه کردن فرهنگ تعاون بین تعاونگران و تکمیل چرخه تعاون می‌توان پویایی و نشاط را در بخش تعاون ایجاد کرد، گفت: تا زمانی که برآورد درستی از ظرفیت‌های واقعی بخش تعاون نداشته باشیم بالطبع قادر به برنامه‌ریزی و اجرایی کردن تمهیدات مؤثری برای پیش‌برد اهداف بخش تعاون نخواهیم بود.

منافی با تاکید بر اینکه به منظور پیشرفت تعاون و رونق اقتصادی باید فرهنگ اعتمادسازی تعاونی‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: زمانی تعاونی‌ها دوام خواهند داشت که مبتنی بر وحدت، همکاری و همدلی، اعتماد و اعتقاد و ایمان به اصول تعاون و عملکرد آنها است.

وی افزود: تعاونگران باید با افزایش انگیزه خود از ظرفیت حقیقی تعاونی‌ها که همانا حذف واسطه‌ها و فروش کالا به بهای ارزان است کمک بگیرند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول