اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون تنکابن و عباس آباد:

فعالیت بیش از 760 تعاونی در تنکابن و عباس‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کل، تعاون و رفاه اجتماعی تنکابن و عباس آباد از فعالیت 746 تعاونی در این دو شهرستان خبر داد.

فعالیت بیش از 760 تعاونی در تنکابن و عباس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، سید مهدی کاکویی ظهر امروز در همایش تعاونگران این دو شهرستان اظهار داشت: در شرایط حاضر دستیابی به توسعه اقتصادی کشور با باور ملی تعاون و عزم راسخ برای مشارکت عموم مردم در فعالیت‌های اقتصادی محقق می‌‌شود.

وی افزود: در این راستا توجه ویژه به مسائلی همچون اشتغال جوانان کارآفرینی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر ضرورتی انکارناپذیر است و تشویق اشتغالزایی و روحیه تعاونگری و کارآفرینی برای حرکت به سمت توسعه پایدار امری اجتناب‌ناپذیر است

کاکویی ادامه داد: تعاون می‌تواند برای رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی داشته باشد و یقیناً با گسترش تعاون که در فرهنگ اسلامی به دفعات مورد تاکید قرار گرفته است وحدت و همدلی در جامعه حاکم و ابتکار‌ها و خلاقیت‌ها پایدار می‌شوند.

وی با بیان اهداف بخش تعاون در ایجاد رفاه و تامین شرایط و امکانات کار برای همه، قرارگرفتن در مسیر امکانات کار و ابزار مناسب، پیشگیری از تمرکز ناعادلانه ثروت، جلوگیری از سنت کارفرمایی مطلق دولت، پیشگیری از انحصار، احتکار، تورم و ناهنجاری‌های اقتصادی توسعه و تحکیم مشارکت‌های عمومی افزود: ما در دو شهرستان تنکابن و عباس‌آباد 764 تعاونی با 61 هزار و 605 نفر عضو و 8 هزار و 772 نفر ایجاد اشتغال داریم که سرمایه اولیه آن‌ها رقمی بیش از 205 میلیارد ریال است.

وی اظهار امیدواری کرد در سالی که به‌نام حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی است با توسعه فرهنگ تعاون و همکاری در جامعه بتوانیم به‌ نحو موثرتری در راه توسعه کشور و رشد و شکوفایی آن گام‌های موثرتری برداریم.

سید ابراهیم هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن نیز با بیان مطالبی درباره تعاون و سفارش‌های دین مبین اسلام به آن، به عدم توفیق کلی در بخش تعاون نیز اشاراتی کرد و از مسئولان و کارشناسان خواستار بررسی بنیادی در این مقوله شد که چرا عموماً اشخاص پس از آغاز فعالیت‌ در تعاونی‌ها دچار انشقاق و انشعابات می‌شوند که از اصل و روح قوانین تعاون بدور است.

وی افزود: انتظار چنین اتفاقاتی را به دلیل سفارش دین  مبین اسلام به اصل تعاون نداریم.

سید داوود شاهچراغی امام جمعه تنکابن نیز با عنوان این نکته که کشورمان به لحاظ منابع خدادادی غنی و از نظر آب و هوایی در یک مقطع زمانی 4 فصل است و باید برای بهره‌گیری از این فرصت ویژه برنامه‌ریزی شود، گفت: بهره‌گیری از علوم نوین در بحث تولید و کار بهترین گزینه در برون‌رفت از مسائل ناشی از عدم توفیق‌ دراین حوزه است و ما مجبوریم به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه ایران اسلامی به مدد علم و کار نیروی متخصص و کارشناس خود حرف‌های زیادی برای گفتن به دنیا دارد، افزود: مغز متفکر جوان‌های اندیشمند و اساتید فن ایرانی سرمایه بزرگی است که با ترکیب در نیروی انسانی کارآمد کشور می‌تواند بسیاری از نیازهای داخلی را برطرف و برای رونق اقتصادی نیز آنها را به جهانیان صادر کند و تعاونی و تعاونگری در این میان می‌تواند کمک شایانی به رشد و توسعه کشور در تمامی بخش‌های تولید و کار در اقشار مختلف جامعه کند.

سید حمزه درواری مسئول اتحادیه کارفرمایان مازندران نیز در این همایش با بیان این نکته که در کشورمان به دلیل اعتقادات دینی برخلاف غرب نگاه سرمایه‌گذاران فقط سود شخصی نیست بلکه پرداختن به عرصه‌های اشتغالزایی نیز مطرح است، افزود: تعاونی‌ها شرایط را برای رونق اقتصادی و سود برای تمامی اعضا از هر قشر و طبقه محقق می‌کنند زیرا در تعاونی‌ هیچگاه محور یک شخص نیست.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول