اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

قم از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: استان قم با تقدیم 5 هزار شهید به انقلاب از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت است.

قم از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد کاظم پورامینی ظهر امروز در دیدار با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به 22 اسفند سالروز صدور حکم امام خمینی(ره) برای تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: با گذشت 22 سال از فرمان حکم تاریخی امام خمینی(ره) هر روز شاهد شکوفایی و رسیدن به اعماق این حکم برای خدمت به ایثارگران کشور اسلامی هستیم.

وی به گذشت سه فراز تاریخی اشاره کرد و گفت: پس از جنگ بنیاد جانبازان از بنیاد شهید جدا و همزمان با ورود آزادگان در سال 69 ستاد آزادگان تاسیس شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطر نشان کرد: از سال 83 بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری به منظور ارائه خدمت اساسی و هماهنگ‌تر سه نهاد ایثارگری در قالب بنیاد شهید و امور ایثارگران تجمیع شدند.

وی با اشاره به ارائه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران مبتنی بر فرمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گفت: این بنیاد در بخش فرهنگی برای جامعه ایثارگری و کل جامعه بحث‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارد.

پورامینی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش خدمات در زمینه مسکن، درمان و معیشت کل جامعه ایثارگری فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: بالغ بر 500 هزار نفر جانباز، 240 هزار نفر خانواده شهید و 40 هزار نفر آزاده در کل کشور زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند و این آمار در استان قم شامل 5 هزار و 800 خانواده شهید، 11 هزار خانواده جانباز و 580 خانواده آزاده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم عنوان داشت: اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افتخار خدمت به 60 هزار نفر از خانواده‌های مرتبط با ایثارگران را دارد.

وی یادآور شد: استان قم با تقدیم 5 هزار شهید از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول