اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه:

قروه رتبه دوم کردستان را از نظر تعداد واحدهای تعاونی داراست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه گفت: این شهرستان رتبه دوم استان را پس از سنندج در زمینه تعداد واحدهای تعاونی داراست.

قروه رتبه دوم کردستان را از نظر تعداد واحدهای تعاونی داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، تاسیس نخستین واحد تعاونی در شهرستان قروه به حدود 50 سال پیش بازمی‌گردد که در روستای صندوق‌آباد و تحت عنوان شرکت تعاونی مصرف روستائیان فعالیت می‌کرد.

سال 1353 مقارن بود با راه‌اندازی دومین واحد تعاونی که تعاونی مصرف کارگران و کارمندان نام داشت و از سال 1371 بود که ایجاد واحدهای تعاونی در این شهرستان شتاب ویژه‌ای گرفت و تعاونی‌های تولیدی توزیعی و اعتباری پابه عرصه تعاون گذاشتند.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر 517 واحد تعاونی در این شهرستان فعال است که از این تعداد 300 تعاونی فعال و بقیه در دست اجراست.

کوروش شعبانی با بیان اینکه جمعیت تعاونگران شهرستان قروه بالغ بر 15 هزار نفر است، گفت: شهرستان قروه پس از سنندج بیشترین میزان واحدهای تعاونی در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، تعاون چشمه جوشان اشتغال به شمار می‌رود، تصریح کرد: این واحدها در بکارگیری افراد جویای کار نقش ویژه‌ای دارند.

شعبانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری طرح ایجاد تعاونی‌های تخصصی مهر در زمینه کشاورزی در سطح کشور از سوی دولت مصوب شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان قروه تاکنون در سطح استان در این زمینه نیز پیشتاز بوده است.

وی به سهم کردستان از اعتبارات اشتغال اشاره داشت و گفت: سهم استان 230 میلیارد تومان بوده که مبلغ مورد نیاز طرح‌های تصویبی در قروه به مبلغ 104 میلیارد تومان است و از 53 تعاونی مهر کشاورزی مصوب در کارگروه اشتغال استان، 40 تعاونی به شهرستان قروه اختصاص دارد.

شعبانی در پایان اضافه کرد: تاکنون 32 تعاونی به بانک‌های عامل معرفی و 6 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و با ایجاد این تعاونی‌ها 230 فرصت شغلی تاکنون محقق شده است که قروه در این زمینه از شهرستان‌های شاخص و برتر استان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول