اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:

حضور مردم نقطه قوت نکوداشت روز قزوین بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از حضور پرشور مردم در برنامه‌های نکوداشت نهم شهریور ماه روز قزوین با عنوان بزرگ‌ترین نقطه قوت این برنامه یاد کرد.

حضور مردم نقطه قوت نکوداشت روز قزوین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسدالله بیرانوند در آئین اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری که به مناسبت نهم شهریور روز قزوین در سرای سعدالسلطنه این شهر برگزار شده بود، با تمجید از عملکرد مسئولان شهری و استانی در برگزاری برنامه‌های نکوداشت روز و هفته قزوین که برای نخستین بار برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که این کار با همت و تلاش دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی در سال‌های آینده نیز همچنان استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید استمرار داشته باشد زیرا مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: برنامه‌های این نمایشگاه در 8 روز و با حضور میهمانانی از سایر استان‌های کشور پیگیری شد که از این جمله می‌توان به موسیقی محلی، صنایع دستی، نخستین جشنواره شیرینی استان‌ها و غیره اشاره کرد که همه اینها محصول یک کار جمعی و گسترده بوده که شایسته تقدیر است.

بیرانوند با تقدیر از عملکرد استاندار، شهردار و شورای شهر قزوین در برگزاری هر چه بیشتر نکوداشت نهم شهریور روز قزوین تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور 30 استان و سه کشور خارجی عراق، ارمنستان و ترکیه در حد مطلوب و قابل قبولی برگزار شد.

وی با اشاره به وجود 170 غرفه در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: 150 غرفه از این تعداد به عرضه محصولات صنایع دستی و سنتی اختصاص یافته و 20 غرفه دیگر نیز به ورک شاپ مشغول بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: 57 رشته از رشته‌های صنایع دستی از همه استان‌های کشور محصولات‌شان را در این نمایشگاه ارائه دادند.

وی ابراز کرد: جشنواره شیرینی‌های سنتی نیز با حضور 15 استان و استان قزوین در این 8 روز برگزار شد.

بیرانوند اضافه کرد: نمایشگاه عکس که از آثار 10 عکاس برتر قزوینی تشکیل شده بود، غرفه نخبگان و همچنین سرمایه‌گذاری از بخش‌های متنوع دیگری از نمایشگاه صنایع دستی نکوداشت روز قزوین بود.

وی ادامه داد: 4 سیاه چادر از استان‌های کرمانشاه و دیگر استان‌های شرقی کشور در این نمایشگاه برپا و محصولات صنایع دستی و سنتی استان‌های خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دادند.

وی همچنین با تشکر از مردم قزوین‌، ‌اصحاب رسانه، ‌خبرگزاری و مطبوعات برای انعکاس برنامه‌های نکوداشت نهم شهریور روز قزوین عنوان کرد: کار با این عظمت و بزرگی قطعا کاستی‌هایی داشته است که امیدواریم مردم و رسانه‌ها این مهم را به متولیان امر برسانند. ولی بزرگ‌ترین قوت این نکوداشت نیز حضور گرم و پرشور مردم بود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول