اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

سند راهبردی مهارت به پویایی اشتغال کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: تدوین سند راهبردی سازمان ملی مهارت به عنوان نقشه راه تسهیل‌کننده امر اشتغال در جامعه است.

سند راهبردی مهارت به پویایی اشتغال کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در مشگین‌شهر اظهار داشت: در این سند هشت سیاست در قالب 27 راهبرد و 250 برنامه عملیاتی پیشنهاد شده است تا براساس آن مهارت‌آموزی و همچنین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط مختلف اعم از شهری و روستایی توسعه و گسترش پیدا کند.

وی ترویج فرهنگ کار و تلاش با تکیه بر مهارت‌آموزی را ضروری خواند و تصریح کرد:‌ ما در یک چشم‌انداز روشن درصدد توانمند کردن نیروی انسانی و تبدیل علم به عمل هستیم که در این ارتباط نیروی انسانی و منابع ارزشمند اجتماعی مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

صفری حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی، استقرار نظام مهارتی و فناوری، توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی، استانداردسازی بهبود روش‌ها و توجه به بهره‌وری را در کنار جذب مربیان توانمند از راهکارهای اساسی برشمرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل همچنین از راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی در مشگین‌شهر در همین راستا خبر داد و اضافه کرد: در سطح استان 26 مرکز فنی و حرفه‌ای در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند و تاکنون دانشگاه علمی کابردی در مرکز اردبیل و خلخال راه‌اندازی شده است.

وی ضرورت توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ارتقای ظرفیت و ایجاد فرصت‌های اشتغال و تولید را یادآور شد و خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال و خودکفایی خانوارها بسیار مؤثر بوده و بر همین اساس اولویت‌ها نیز در همین راستا تدوین و تهیه شده است.

به گزارش فارس، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز در این جلسه با اشاره به نقش مراکز فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار از فراهم بودن تمام زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی در سطح شهرستان خبر داد.

فضایل عزیزی اضافه کرد: برای از بین بردن مشکل اشتغال تنها راه ما تقویت جبهه مهارت‌آموزی است که خود این امر می‌تواند به اشتغال مولد کمک کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی پارس‌آباد نیز که در نشستی با مسئولان این شهرستان با هدف توسعه این مرکز سخن می‌گفت، ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی پارس‌آباد در 18 رشته مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

شهرام اختیاری یادآور شد: علاقمندان بدون کارت پایان خدمت، کنکور و آزمون جامع با حداقل شهریه و داشتن مدرک دیپلم به دو شیوه ترمی و پودمانی در این مرکز ثبت‌نام کرده و به تحصیلات خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: دفترچه‌های ثبت‌نام این دانشگاه از فردا در باجه‌های پست توزیع می‌شود و علاقمندان یک هفته فرصت دارند در این مرکز ثبت‌نام کنند.

اختیاری پیشرفت و توسعه دانشگاه علمی کاربردی پارس‌آباد را از نظر کمی و کیفی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این مرکز با چهار رشته تحصیلی فعالیت خود را از چهار سال قبل آغاز کرده و هم‌اکنون در 18 رشته مقطع کاردانی و کارشناسی به جذب نیروی انسانی مشغول است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول