اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

برگزاری جشن گلریزان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشن گلریزان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان خبر داد.

برگزاری جشن گلریزان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با سرپرست کمیته امداد امام خمینی، هدف از برگزاری این جشن را ساماندهی کمک‌های خیرین به زلزله‌زدگان عنوان کرد و گفت: در این همایش که پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، کمک‌های خیرین سراسر کشور برای بازسازی مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری خواهد شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی در ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده و زیرپوشش قرار دادن افراد نیازمند این مناطق، خاطرنشان کرد: این کمیته می‌تواند در ساخت مسکن و سایر امکانات مورد نیاز برای محرومان مناطق زلزله‌زده از جمله مسجد، مدرسه، مرکز درمانی و جلب کمک‌های خیران نقش بسزایی داشته باشد.

علیرضابیگی با بیان اینکه مسکن دائمی مطالبه اصلی مردم آسیب‌دیده از زلزله است، افزود: دولت پیش‌بینی‌های لازم را برای دادن تسهیلات مالی در این خصوص انجام داده است و در مرحله اول تلاش می‌کنیم تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما، زلزله‌زدگان را از زیر چادر به یک سرپناه مطمئن انتقال دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم، بنیاد مسکن و شرکت‌های فنی و مهندسی اضلاع مثلث بازسازی مناطق زلزله‌زده هستند، اظهار داشت: ما به این حادثه به چشم یک فرصت نگاه می‌کنیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، این حادثه می‌تواند سکوی پرش برای عمران و آبادانی این مناطق باشد.

وی رضایت خاطر مقام معظم رهبری از امدادرسانی به زلزله‌زدگان را بسیار باارزش خواند و افزود: حضور معظم‌له در مناطق زلزله‌زده توطئه دشمنان را برای تفرقه‌افکنی بین ملت ایران ناکام گذاشت و ثابت کرد که همه ایران یکپارچه است.

علیرضابیگی با قدردانی از کمک‌های مردم به زلزله‌زدگان تصریح کرد: برخلاف تبلیغات رسانه‌های معاند، کمک‌های مردمی از همه جای کشور به مناطق زلزله‌زده سرازیر شد و همگرایی ملی در این حادثه به بهترین شکل خود را نشان داد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی نیز در این دیدار آمادگی این کمیته را برای تامین مسکن محرومان مناطق زلزله‌زده با فرمول تعیین شده از سوی دولت اعلام کرد.

حسین انواری با بیان اینکه 3 هزار و 500 خانوار در این مناطق زیر‌پوشش کمیته امداد هستند، افزود: تعدادی از خانوارها نیز در اثر این حادثه مشمول خدمات کمیته امداد قرار گرفته‌اند و این کمیته حاضر است برای تامین مسکن آنها هزینه کند.

وی با تاکید بر جلب اعتماد مردم و خیران خاطرنشان کرد: ساماندهی خیرین یکی از اهداف اصلی کمیته امداد حتی در مواقع غیربحرانی است؛ اما باید به این نکته توجه کرد که ساماندهی باید با حفظ شور و علاقه خیران همراه باشد.

انواری با بیان اینکه نگرانی مردم آسیب‌دیده باید کاهش یابد، افزود: مددکاران کمیته امداد برای ارائه مشاوره‌های روانی و ایجاد انگیزه در بین زلزله‌زدگان حضور یافته‌اند.

در این دیدار مدیران کل کمیته امداد خمینی استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول