اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت آیت‌الله محمدی گلپایگانی از جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان گزارش یکی از فرماندهان آمریکایی، گوشه‌ای از جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان را تشریح کرد.

روایت آیت‌الله محمدی گلپایگانی از جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، آیت‏الله محمد محمدی‏گلپایگانی امشب در نشستی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر مسئول روزنامه کیهان، امام جمعه دماوند و سایر مسئولان کشوری، استانی و محلی برگزار شد، اظهار داشت: البته بیان این مطالب دشوار است اما من آن را در میان شما اهالی فرهیخته دانشگاهی بیان می‏کنم.

وی ادامه داد: یکی از فرماندهان نظامی آمریکایی در کشور افغانستان که خدا را قسم می‏دهیم که هرچه زودتر این کشور و سایر کشورهای اسلامی را از شر آمریکا نجات دهد، ان‏شاءالله، اینگونه گزارش کرده است که در زمانی که ما در افغانستان بودیم، گاهی در درگیری‏ها تعدادی از افغان‏ها کشته می‏شدند.

آیت‏الله گلپایگانی اضافه کرد: آن فرمانده نظامی ادامه می‏دهد که جنازه تعدادی از این افغان‏ها روی زمین می‏ماند - من معذرت می‏خواهم - این جنازه‏ها را می‏دادیم به سگ‏ها تا بخورند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: جنایت بیش از این تا چه‌قدر؟ آیا واقعاً یک مسلمان با غیرت می‏تواند این موارد را تحمل کند؟

وی ادامه داد: من تاکید می‏کنم که هرچه می‏توانید بر بغض خود نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی در دلتان بیافزایید.

آیت‏الله گلپایگانی اضافه کرد: این جنایتکارانی که روی مغول و تیمور و آتیلا را سفید کرده‏اند، ببینید در این دنیا چه می‏کنند.

* نقش مساجد در جهان اسلام بی‏نظیر است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری نقش مساجد در اسلام را بی‏نظیر خواند و اظهار داشت: نخستین کاری که پیامبر (ص) پس از هجرت از مکه به مدینه انجام داد، ایجاد مسجد قبا بود.

وی تصریح کرد: این مکان تنها مسجد بیرون از شهر مدینه محسوب و حضرت پیامبر (ص) به مدت 15 شبانه‏روز در این محل توقف کردند تا شهر برای حضور و ورود ایشان آماده شود.

آیت‏الله گلپایگانی اضافه کرد: آیه شریفه «لاَ تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَن یَتَطَهَّرُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ» نیز در رابطه با مقام و منزلت مسجد قبا نازل شده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: ایشان پس از ورود به مدینه مساجد دیگری نظیر مسجد مدینه و مسجد نبوی را احداث فرمودند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول