اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

ایران مشعل‌دار مبارزه با استکبار است

خبرگزاری فارس: ایران به حق خود یکی از غیرمتعهدها نسبت به استکبار جهانی بوده و مشعل‌دار مبارزه با آن است.

ایران مشعل‌دار مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زابل در مصلای المهدی (عج) این شهرستان اظهار داشت: فرارسیدن 25 شوال مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) است که این روز را به همه دوستداران و شیعیان پیرو مکتب آن حضرت تسلیت می‌گویم.

وی افزود: بزرگان شیعه و سنی اقرار دارند که در مورد شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در 25 شوال، 4 هزار نفر روایت نقل کرده‌اند.

خطیب جمعه زابل ادامه داد: از سفر دو روزه استاندار سیستان‌وبلوچستان به خطه سیستان و مشاهده مسائل و مشکلات مربوط به این منطقه از نزدیک به همراه مسئولان اجرایی استان و منطقه کمال تشکر را داشته که نخستین سفر استانی خود را به شمال استان اختصاص داد.

طباطبایی بیان کرد: امیدواریم استاندار سیستان‌وبلوچستان با سابقه مدیریتی و روحیه مردمی که دارد بتواند گام‌های ارزنده و مثبتی را برای مردم استان و به ویژه دارالولایه سیستان بردارد.

وی به رویداد تاریخی 17 شهریور سال 57 اشاره کرد و گفت: 17 شهریور سال 57 یادآور خاطره تلخی است که مردم بی‌گناه ایران توسط رژیم سفاک شاهنشاهی کشته شدند و این روز «جمعه سیاه» در تاریخ ایران نامیده شد.

امام جمعه زابل در ارتباط با برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران اشاره کرد و بیان داشت: معنای غیرمتعهدها این است که عده‌ای از کشورهایی هستند که هیچ تعهدی نسبت به آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی، انگلیس و استکبار ندارند.

طباطبایی افزود: استکبار جهانی و ایادی مزدور و وابسته‌اش تلاش زیادی کردند تا سران بسیاری از کشورها را متقاعد کنند که در این اجلاس شرکت نکنند اما به رغم تبلیغات سوء و بی اساس آنها، اجلاس عدم تعهد در کمال امنیت، آرامش، مدیریت بی‌نظیر و درخور شأن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و مشت کوبنده‌ای بر دهان یاوه‌گویان بود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی اصولاً از اساس با این اجلاس مخالف بود و به هر قیمتی تلاش کرد تا جلوی آن را بگیرد و ایران را به انزوا بکشاند که متأسفانه ناکام ماند.

خطیب جمعه زابل گفت: ایران مشعل‌دار و پرچم‌دار مبارزه با استکبار است.

طباطبایی تصریح کرد: این اجلاس از چند جهت مهم بود و اتفاقاتی که در این ارتباط در ایران رخ داد این بود که یکی از وزیران امور خارجه در سخنرانی خویش گفت، ایران به حق خود یکی از غیرمتعهدها نسبت به استکبار است و در این راه مشعل‌دار مبارزه با آن می‌باشد.

وی افزود: از دیگر اتفاقات مهم این اجلاس که بسیار مهم بود سخنرانی مقام معظم رهبری آنچنان آتشین، جامع، کوبنده و تأثیرگذار بود که جهان را تحت تأثیر قرار داد.

امام جمعه زابل اضافه کرد: یکی از سران کشورها که سخنان مقام معظم رهبری را شنیده بود گفته که صحبت‌های رهبر ایران، جهانی است و من مطمئنم وی فقط رهبر ایران نیست بلکه رهبر معنوی جهان است.

طباطبایی بیان داشت: بر علیه کشور ما تبلیغات سوء زیادی به راه انداختند اما وقتی میهمانان مدیریت، نظم، آرامش، زیبایی و جاذبه‌های کشورمان را مشاهده کردند اذعان داشتند که ایران کشوری زیبا، امن و پرجاذبه است.

وی گفت: این اجلاس شش نتیجه دربرداشت که عبارتند از؛ شکست و ناکامی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، بزرگترین اتفاق سیاسی و خبری جهان، معرفی استعدادها، مدیریت، زیبایی‌ها و جاذبه‌های ایران، آگاه شدن ملت‌های جهان نسبت به تبعیض‌ها و زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس، تأثیر مثبت در وضعیت اقتصادی و در آخر خنثی‌شدن بسیاری از تبلیغات سوء آمریکا و اسرائیل که تلاش می‌کردند بگویند اوضاع در ایران بسیار بد و ناامن است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول