اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کوهبنان:

11 سپتامبر، نقشه استکبار برای زیر سئوال بردن مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کوهبنان گفت: حادثه 11 سپتامبر نقشه‌ای از سوی استکبار جهانی برای زیر سئوال بردن مسلمانان بود.

11 سپتامبر، نقشه استکبار برای زیر سئوال بردن مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان با دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به آیات و روایات اسلامی اظهار داشت: نژاد، قوم، ثروت، تحصیلات، زیبایی و ... مایه فخر و مباهات نیستند و این فقط سنت و روش اعراب جاهلی بود در حالی که بالاترین امتیاز این است که انسان به خدا نزدیک‌تر باشد و به دستورات الهی بهتر و بیشتر عمل کند.

وی تصریح کرد: مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌فرماید «تنها انسان‌های با تقوا در این دنیا اهل فضیلت هستند در حالی که آنان در گفتار و کردار اهل عمل و صادق هستند و در خوراک و پوشاک معتدل و چشم خود را از گناه می‌پوشانند و گوششان را وقف سخنانی می‌کنند که به حال آنان مفید باشد و در گرفتاری همان گونه هستند که در راحتی هستند و در هر حال شکر نعمت‌های خدا را به جای می‌آورند.»

امام جمعه موقت کوهبنان در ادامه به آیات سوره نباء اشاره کرد و افزود: در این سوره خداوند می‌فرماید «ای مردم از خدا، زلزله، روز قیامت، گناه و معصیت بترسید و روز قیامت را فراموش نکنید، روزی که هر مادری بچه شیرخوار خود را از ترس رها کرده و فرار می‌کند و مردم را مانند آدم‌های مست می‌بینید در حالی که چنین نیست، زیرا عذاب الهی سخت است.»

موسوی با استناد به آیات آفاقی و انفسی به قدرت خداوند اشاره کرد و افزود: یکی از آیات الهی این است که خداوند از جنس شما جفت آفریده تا مایه آسایش شما باشد و بین شما محبت و مودت قرار داده و شب و خواب را مایه آرامش و راحتی برای انسان‌ها قرار داده است.

وی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری گفت: یکی از روزهای بسیار مهم و فراموش نشدنی دوران انقلاب علیه نظام ستم‌شاهی روز 17 شهریور و حادثه میدان ژاله تهران است.

موسوی خاطر نشان کرد: تمام روزها متعلق به خداست، اما بعضی از روزها به دلیل ویژگی‌هایی به "ایام‌الله" شهرت دارند که روز 17 شهریور از جمله آنها است، روزی که مردم برای اعتراض به رژیم ستم‌شاهی و تظاهرات علیه این رژیم در میدان ژاله تهران گردهم آمدند و خواستار استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست حضرت امام خمینی (ره) شدند.

وی تصریح کرد: به دستور رژیم منحوس پهلوی با شلیک گلوله تعداد زیادی از حاضران در میدان ژاله به شهادت رسیدند که این امر موجب شد تا رژیم پهلوی چند قدم به سقوط نزدیک‌تر شود.

موسوی به سالروز وفات آیت‌الله سید محمود طالقانی نخستین امام جمعه تهران اشاره کرد و افزود: این سید مجاهد و روحانی مردی شریف بود که سال‌های طولانی از عمر شریف خود را در زندان‌های رژیم پهلوی سپری کرد و در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به 20 شهریور سالروز شهادت آیت‌الله سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز و از جمله شهدای محراب گفت: این شهید، مردی عارف و شخصیتی بزرگوار بود که به دست منافقین کوردل در محراب عبادت به شهادت رسید.

موسوی به 21 شهریور سالروز حمله هواپیماهای مسافربری به برج دوقلو در نیویورک اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این امر نقشه‌ای از سوی استکبار جهانی برای زیر سئوال بردن مسلمانان بود تا از این طریق به اسلام و شیعه ضربه بزنند، اما به لطف خداوند نتیجه تمام مکرها و حیله‌ها به سوی خود آنان برگشت.

وی با اشاره به سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق ( ع) ابراز داشت: این امام بزرگوار که در بین ائمه از عمر بیشتری برخوردار بود، توانست از فرصت به دست آمده در زمانی که بنی‌امیه و بنی‌عباس به جان هم افتاده بودند نهایت بهره را ببرد و با تشکیل کلاس درس بیش از چهار هزار شاگرد در رشته‌های مختلف علمی پرورش دهد.

موسوی اظهار داشت: سرانجام پس از اینکه بنی‌عباس قدرت خود را پا برجا کرد، امام جعفر صادق ( ع) چند سال از عمر شریف خود را در زندان‌های مخوف سپری کرد و سرانجام در سن 65 سالگی به دستور منصور دوانیقی به شهادت رسید.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول