اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و تحقیقات تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

55 درصد تعاونی‌های ایران در دولت‌های نهم و دهم شکل گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طی 77 سال از تشکیل نخستین تعاونی در ایران 160 هزار تعاونی تشکیل شده، گفت: 55 درصد این تعاونی‌ها در دولت‌های نهم و دهم شکل گرفتند.

55 درصد تعاونی‌های ایران در دولت‌های نهم و دهم شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیقلی حیدری بعد از ظهر امروز در هفتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان در سالن اجتماعات بانک ملی همدان با اشاره به روند شکل‌گیری تعاونی در ایران از سال 1314 اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری تعاونی تا ابتدای انقلاب حدود 2 هزار تعاونی در 14 گرایش اصلی و 100 زیرگرایش شکل گرفت.

وی از شکل‌گیری تعاونی در زمینه‌های هوا و فضا، صنایع نفت و گاز، فناوری‌های نوین و تولید برق و انرژی در سال‌های اخیر خبر داد و ادامه داد: برای رسیدن به 25 درصد از سهم تعاونی در برنامه چشم‌انداز پنج ساله باید در زمینه‌های مختلف تعاونی‌های جدیدی را شکل داد.

مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در زمینه فرهنگ‌سازی تعاون تصریح کرد: بر این اساس متون مربوط به تربیت فرزندان و ایجاد حس همکاری و همیاری از دوران پیش از دبستان تا سطوح عالی در دانشگاه‌ها انجام خواهد گرفت.

وی بحران‌های فعلی در زمینه اقتصاد در دنیا را یادآور شد و افزود: در این اوضاع نابسامان اقتصادی در جهان نظام تعاون می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی نظام‌های اقتصادی باشد.

حیدری با بیان اینکه امسال از طرف سازمان ملل با عنوان سال بین‌المللی تعاون نامگذاری شده است، اظهار داشت: این نامگذاری مطمئناً در رفع مشکلات اقتصادی سایر نظام‌ها مؤثر خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به طور متوسط در جهان از هر چهار نفر یک نفر عضو تعاونی است و در ایران به جز تعاونی سهام عدالت از هر سه نفر یک نفر عضو تعاونی است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول