اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حال حاضر

800 شرکت تعاونی در کاشان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس تعاون، رفاه و امور اجتماعی کاشان گفت: در حال حاضر 800 شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف این شهرستان فعالیت دارند.

800 شرکت تعاونی در کاشان فعالیت دارند

محمد باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در حال حاضر با احتساب سهام عدالت بیش از 202 هزار نفر از جمعیت 400 هزار نفری شهرستان کاشان عضو تعاونی‌های این شهرستان هستند.

وی، اشتغال جوانان در بخش کشاورزی را از مهم‌ترین اهداف تأسیس این شرکت تعاونی دانست و افزود: رونق کشاورزی و اشتغال جوانان در این بخش، رویکرد دولت دهم به این بخش است.

این مسئول با اشاره به رهنمودهای امام راحل مبنی بر توجه ویژه به بخش تعاون، بیان داشت: جذب جوانان برای اشتغال از طریق فرصت‌هایی که تعاونی‌ها فراهم می‌کنند علاوه بر فراهم آوردن بستر بهره‌وری مناسب از نیروی انسانی، زمینه‌های رشد و پیشرفت نظام اسلامی را نیز هموار می‌کند.

وی تعاون را یکی از ابزارهای واقعی رسیدن به عدالت اجتماعی قلمداد کرد و گفت: انتظار می‌رود این دهه که به نام دهه عدالت اجتماعی است تعاونی‌ها بتواند در روند تحقق عدالت اجتماعی گام‌های مؤثری بردارند.

باغبانی در ادامه نقش تعاون در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را انکارناپذیر دانست و متذکر شد: راه‌اندازی تعاونی‌ها، شرایط و امکانات کار را برای همه مردم تأمین و از تمرکز ثروت توسط فرد یا گروه خاصی جلوگیری می‌کند.

رئیس تعاون، رفاه و امور اجتماعی کاشان در ادامه هفته تعاون را تا 19 شهریور اعلام کرد و گفت: بر این اساس دوشنبه 13 شهریور ماه روز تعاون، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سه‌شنبه 14 شهریور روز تعاون و اشتغال و کارآفرینی، چهارشنبه 15 شهریور روز تعاون، فقرزدایی و عدالت اجتماعی، پنجشنبه 16 شهریور روز تعاون، اصل 44 و رویکردهای نوین و جمعه 17 شهریور روز تعاون، معنویت و میثاق با ولایت را پشت سر گذاشتیم در حالی که امروز با عنوان روز تعاون و توسعه صادرات و یکشنبه 19 شهریور ماه نیز با نام روز تعاون، و الگوسازی اسلامی ایرانی و پیشرفت نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول