اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

تعاون بزرگ‌ترین مصداق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعاون به عنوان یک موضوع آمیخته شده با فرهنگ و اصول مذهبی مردم ایران بزرگ‌ترین مصداق اقتصاد مقاومتی است.

تعاون بزرگ‌ترین مصداق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: شماتت دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعتقادات ارزشی و دینی ما است و امروز شاهد بروز یک جنگ هماهنگ از طرف دشمنان هستیم که البته راه به جایی نمی‌برند.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار این انقلاب در قالب استراتژی‌های بزرگ و کلان، به خصوص در عرصه‌های اقتصادی همواره از گذشته وجود داشته است، تاکید کرد: معظم‌له با بیان سخنان ارزشمند خود امروز ایران را برای همه ما به تصویر کشیده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است ریشه در وارد کردن همه‌جانبه مردم در عرصه‌های اقتصادی دارد، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز حضور مردم بسیار تعیین‌ کننده بود.

وی ادامه داد: احساس تکلیف مردم در تمام مناسبت‌ها به خصوص مسائل اقتصادی، تداوم انقلاب را به همراه داشته است.

قادری گفت: در حوزه‌ تعاون هر کدام از اعضا از کار و سرمایه بخش‌های مختلف تعاون سود برده و هر عضو در تمام تصمیم‌گیری‌ها شریک است.

*تعاون راهی برای مدیریت سرمایه و نیروی کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه تعاون مطمئن‌ترین مجموعه برای مدیریت سرمایه و نیروی کار است، تصریح کرد: در امور تعاونی‌ها رابطه کار و کارگر به رابطه یار و یاور تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: به قول رهبر معظم انقلاب تعاونی‌ها چشمه جوشان اشتغال هستند.

قادری با اشاره به اینکه قوانین مربوط به تعاونی‌ها در اصول 43 و 44 قانون اساسی، توسط شهید آیت‌الله دکتر بهشتی آورده شده است، تاکید کرد: با این قوانین مربوط به تعاونی‌ها، جمهوری اسلامی ایران توفیقات بزرگی به دست آورده است.

*توجه به تعاونی‌ها نجات یافتن از شرایط بحرانی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال 2008 و در سطح جهانی 300 تعاونی با اعتبار هزار و 100 میلیارد دلار وجود داشته است، تاکید کرد: در کشور ما توجه به تعاونی‌ها و حضور مردم در صحنه، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی توسعه کمی و کیفی قوانین تعاون توسط نمایندگان مجلس و ایجاد یک قانون مدون در مورد تعاونی‌ها را سبب افزایش راندمان تعاونی‌ها برشمرد و گفت: فرهنگ‌سازی تعاون نیز باید عمومیت بیشتری پیدا کند.

قادری توانمندسازی بخش‌های تعاونی را با افزایش آموزش‌های لازم توسط دستگاه‌ها به خصوص سازمان فنی و حرفه‌ای بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اجرای درست دستورالعمل‌های اصل 44 قانون اساسی نیز ما را به سوی اهداف تعاونی کشور بهتر سوق می‌دهد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول