اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارآفرینان و تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: کارآفرینان و تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی طی مراسمی با حضور مسئولان تجلیل شدند.

کارآفرینان و تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در این جشنواره که ظهر امروز برگزار شد، 70 تعاونی و 170 کارآفرین ثبت‌نام کرده بودند که پس از ارزیابی 9 کارآفرین و 9 تعاونی به عنوان‌ برترین‌ها معرفی شد‌ند.

از این تعداد یک کارآفرین و یک تعاونی برتر به جشنواره ملی تعاونی‌های برتر کشور که فردا 19 شهریور‌ماه در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

نماینده تعاونگران خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: در ادبیات اقتصادی کارآفرین کسی است که با قبول مخاطرات یک فعالیت اقتصادی آن را سازماندهی و اداره می‌کند و به دلیل نقش موثری که در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی دارد باید مورد حمایت قرار گیرد.

احسان نجارباشی ادامه داد: گره بسیاری از مشکلات که پنجه در پنجه مشکلات اقتصادی دارد در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها باز می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات ناشی از آن در امر ضرورت و اهمیت جایگاه تعاونی نسبت به شرکت‌های تجاری نه تنها مردم توجه خاصی به همگرایی نکردند بلکه تعیین جایگاه تعاون در قانون اساسی به صورت یک بخش مستقل موقعیت جدیدی را پدید آورد.

نماینده تعاونگران خراسان جنوبی ادامه داد: تعاون می‌تواند عامل حرکت اقتصاد مقاومتی باشد چرا که اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای کوتاه‌مدت نیست.

نجارباشی شرکت‌های تعاونی را به دو بخش شرکت تعاونی تولید و مصرف تقسیم کرد و یادآور شد: شرکت‌های تعاونی در حال حاضر می‌توانند با توانمندی‌های خود در تحولات کشور مشارکت وسیع و خوبی داشته باشند.

وی به فعالیت تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: طبق قانون شرکت تعاونی به وسیله مجمع عمومی اداره شده و براساس آرای اعضا برای فعالیت‌های آن تصمیم‌گیری می‌شود.

در پایان این مراسم از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول