اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

امکانات آموزشی عادلانه تقسیم شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: توسعه امکانات آموزش و پرورش باید به صورت عادلانه در تمام نقاط استان سیستان‌وبلوچستان توزیع و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

امکانات آموزشی عادلانه تقسیم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی صبح امروز در گردهمایی دو روزه هم‌اندیشی مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان‌وبلوچستان در خانه معلم زاهدان اظهار داشت: یکی از موارد مورد تأکید و اولویت‌دار برنامه‌های کاری، توجه به امور پرورشی در مدارس سیستان‌وبلوچستان است.

وی افزود: معلمی در واقع شغل انبیاء بوده و در دین اسلام نسبت به جایگاه آنان روایات بسیاری شده است.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: توجه به فعالیت‌های پرورشی در مدارس از اهمیت خاصی برخوردار بوده لذا مدیران مدارس وظیفه دارند که نظارت دقیقی بر این امر داشته باشند.

نارویی تصریح کرد: در این برهه از زمان دشمن سعی دارد تا از طریق جنگ نرم، مدارس ما را نشانه رود و بتواند با ایجاد برنامه‌های مختلف در بین جوانان و نوجوانان کشور نفوذ پیدا کند بنابراین رسالت و نقش معلمان در این زمینه بسیار خطیر بوده و باید رسالت واقعی خود را همراه با دلسوزی انجام دهند.

وی بیان داشت: معلمان با هدایتگری و روشنگری به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بپردازند تا در مقابل هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن از نسل جوان کشورمان محافظت شود زیرا معلمان امانتدار افکار دانش‌آموزان بوده و آینده کشور در دست آنان است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: افراد تحصیلکرده امروز جامعه همه پرورش‌یافته معلمان بوده و مرهون تلاش این مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند.

نارویی خواستار تلاش معلمان در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین شد و استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان برای پیشبرد بهتر اهداف این طرح را بسیار ضروری و مؤثر دانست.

وی خاطرنشان کرد: محور کاری بنده در استان در زمینه ارتقای فرهنگی، وحدت و امنیت است که از همه مسئولان و مردم خواسته می‌شود در راه تحقق این آرمان‌ها همکاری و مساعدت کنند.

* هدایت دانش‌آموزان به سوی مسائل دینی از اولویت‌هاست

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه گفت: راه‌اندازی 400 مدرسه قرآنی در شیفت مخالف و راه‌اندازی 30 مدرسه تخصصی قرآنی در مقطع ابتدایی از افتخارات آموزش و پرورش در سال‌جاری است.

غلامرضا محمدقاسمی افزود: از ابتدای انقلاب تا سال قبل، 70 مدرسه خاص در استان فعالیت داشته‌اند که با افزایش 36 مدرسه در سال جدید این آمار به 106 مدرسه رسیده که موجبات رضایتمندی بیشتر خانواده‌ها را در برداشته است.

وی بیان داشت: تاکنون در راستای طرح 6.3.3 نزدیک به 2 هزار جلسه در ادارات آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: طرح تحول بنیادین و تغییر نظام آموزشی یکی از بزرگترین طرح‌های اجرایی در آموزش و پرورش کشور است.

محمدقاسمی ادامه داد: تمام تلاش مسئولان و سند تحول بنیادین، هدایت دانش‌آموزان به سوی مسائل دینی و قرآنی است و این امر تاکنون به نحو احسن تحقق یافته است.

وی گفت: 40 میلیارد ریال بابت کتب درسی در استان هزینه و تأمین اعتبار شده که در این راستا 5 میلیون جلد کتاب بین نیم میلیون دانش‌آموز توزیع شده است.

گردهمایی دو روزه هم‌اندیشی مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان‌وبلوچستان با هدف آسیب‌شناسی مشکلات سال تحصیلی جدید در خانه معلم زاهدان از امروز به مدت دو روز در خانه معلم زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول