اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکید دادستان گرگان بر تعیین جغرافیای جرم

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب گرگان بار دیگر بر تعیین جغرافیای جرم در مرکز استان تاکید کرد.

تاکید دادستان گرگان بر تعیین جغرافیای جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی در نشست با فرمانده انتظامی و رؤسای کلانتری‌های گرگان که در محل این دادسرا برگزار شد، با بیان اینکه در این نقشه محدوده وقوع جرائم به تفکیک مشخص می‌شود، اظهار داشت: پس از تدوین این نقشه، علل وقوع جرم نیز در این محدوده‌ها ریشه‌یابی می‌شود.

وی افزود: با ریشه‌یابی علل وقوع جرم با کمک کارشناسان و دستگاه‌های متولی می‌توان راهکارهای پیشگیرانه بر اساس شرایط، بافت جمعیتی و ساختاری هر منطقه را تعریف و اجرا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان تاکید کرد: باید در این نقشه، مجرمان و اراذل و اوباش معروف هر منطقه نیز به تفکیک شناسایی شوند؛ در این صورت امکان اجرای برنامه‌های ویژه برای این افراد به منظور ترغیب آنان به زندگی بدون جرم فراهم خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود نیروی انتظامی را مظهر اقتدار اجرایی نظام خواند و اضافه کرد: به منظور حفظ اقتدار این نیرو، قانون اختیارات خوبی به آنان داده است تا با استفاده از آن امنیت و آسایش را برای مردم فراهم کنند.

این مسئول با بیان اینکه اعمال قانون می‌تواند اقتدار‌بخش باشد افزود: تنها کسانی می‌توانند اعمال قانون کنند که از سلامت و وجدان کاری برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه سلامت، صلابت می‌آورد افزود: کسی که از سلامت اخلاقی برخوردار نباشد اگر بخواهد نیز نمی‌تواند آن گونه که شایسته است اعمال قانون کند.

نماینده مدعی‌العموم در ادامه سخنان خود، استقرار نظم، امنیت و تامین آسایش عمومی را مهم‌ترین خواسته مردم از دستگاه انتظامی عنوان کرد و گفت: هر جا ناامنی باشد، آسایش از مردم سلب می‌شود.

وی با اشاره به چند بعدی بودن امنیت در جامعه گفت: برقراری امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز از وظایف دستگاه انتظامی و قضایی است.

پوریانی با بیان اینکه کار برقراری امنیت در مرکز استان‌ها به دلیل تراکم جمعیت، نسبت به شهرهای کوچک سخت‌تر است افزود: ایجاد امنیت و برقراری نظم در شهری مانند گرگان که از ترکیب جمعیتی متنوعی برخوردار بوده به مراتب سخت‌تر است.

معاون دادستان گرگان نیز پیش از سخنان دادستان با مطرح کردن بخشی از مشکلات موجود در ارسال پرونده‌ها به دادسرا خواستار رفع آنها شد.

محمد صادقی افزود: استقرار سه مامور نیروی انتظامی در دادسرا به منظور ساماندهی و نظارت بر کار سربازانی که کار تحویل و همراهی متهمان را انجام می‌دهند، درج دقیق تاریخ در بالای برگه‌ها، شیوه صحیح گزارش‌نویسی و شرح کامل وقایع در جرائم مشهود علاوه بر جلوگیری از برگشت پرونده‌ها از اطاله دادرسی و سرگردانی مردم در دادگاه‌ها نیز می‌کاهد.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان نیز در این نشست از آغاز طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح که از دیروز در این شهرستان آغاز شده است تاکنون 60 معتاد جمع‌آوری شده‌اند.

عارف‌نژاد با بیان اینکه این افراد پس از جمع‌آوری غربال می‌شوند افزود: معتادان پرخطر، افرادی که سابقه مجرمیت دارند و معتادانی که زندانیان رأی باز هستند، شناسایی و به تفکیک درباره آنان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از روند کاهش سرقت از ابتدای شهریورماه تاکنون گفت: شهریور ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 20 درصد کمتر سرقت در این شهرستان داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان بر نقدپذیری نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: اگر شفاف‌سازی نکنیم و اطلاعات دقیق از حوزه تحت نظارت خود نداشته باشیم چگونه می‌توانیم برای بهبود کار و ارائه خدمت به مردم اقدام کنیم.

عارف‌نژاد تاکید کرد: باید از آنچه در حوزه ما اتفاق می‌افتد آگاه باشیم تا بتوانیم تصمیم‌های مناسب برای ایجاد نظم اتخاذ کنیم.

این نشست به منظور تعامل بیشتر بین دادسرا و نیروی انتظامی گرگان با حضور دادستان و معاونان وی، فرمانده انتظامی گرگان و رؤسای کلانتری‌های این شهرستان در دفتر دادستان برگزار شد.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول