اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

فرودگاه دوم خراسان‌شمالی در جاجرم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی فرودگاه دوم خراسان‌شمالی در جاجرم خبر داد.

فرودگاه دوم خراسان‌شمالی در جاجرم راه‌اندازی می‌شود

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این فرودگاه در گذشته به عنوان بخشی از شرکت آلومینای جاجرم قرار داشت گفت: با پیگیری‌های انجام شده موافقت مسئولان آلومینا برای عملیاتی شدن این فرودگاه اخذ شده است.

وی با بیان اینکه این فرودگاه بر اساس استانداردها اجرا شده است، افزود: البته برای تبدیل این فرودگاه به عنوان فرودگاه دوم استان نیاز به مصوبه دولت دارد.

ثروتی تصریح کرد: این فرودگاه در صورت عملیاتی شدن زیرساخت مهمی برای توسعه غرب خراسان‌شمالی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی دو ماهه فرودگاه بجنورد به خاطر روکش آسفالت گفت:‌ اگر فرودگاه جاجرم عملیاتی می‌شد، مسافران فرودگاه بجنورد ناگزیر مراجعه به استان هم‌جوار نبودند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه گسترش باند فرودگاه بجنورد و ارتقای آن به عنوان فرودگاه بین‌المللی از مهم‌ترین طرح‌های خراسان‌شمالی است، افزود: این پروژه جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای افزایش طول باند فرودگاه نیاز به تملک 60 هکتار زمین در پایین دست بوده که خوشبختانه با تدبیر دادستان بجنورد این موضوع به خوبی مدیریت می‌شود.

ثروتی با اشاره به اینکه برای افزایش شمار پروازها از فرودگاه بجنورد نیاز به گسترش یک‌هزار و 200 متر باند است، افزود: البته 500 متر از این باند در داخل فرودگاه و 700 متر در اراضی مورد تملک اجرا می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه سملقان، گرمه و جاجرم همچنین بر تسریع در اجرای این طرح از سوی پیمانکار تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه پیمانکار این طرح دارای سوابق خوبی بوده لیکن در طرح فرودگاه ضرورت داشته تا فعالیت و زمان بیشتری را صرف کند.

ثروتی با اشاره به اینکه این طرح باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: دولت هزینه اجرا و تکمیل این طرح را در قالب طرح‌های مهر ماندگار تقبل کرده است.

به گزارش فارس، تنها فرودگاه خراسان‌شمالی در غرب شهر بجنورد در فضایی به وسعت 240 هکتار قرار داشته که با گسترش باند فرودگاه، وسعت آن به 300 هکتار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول